onsdag 4. april 2012

Barnas København 2


Brunbjørnen var en  av Petrine og storebror sine favoritter
Petrus har hatt med seg
storebror og "svigerinne "
i Zoo i dag.

( Og foreldre selvfølgelig :) )

Jeg kan med
hånden på hjertet
si:
"jeg tror vi koste oss alle sammen. "

Og helt sant så jublet
Lillegutt sin " ine"
like mye som vesle Pertrus:)
Hyggelig !


Giraffen var  absolutt Petrus vakre " svigerinne" sin favoritt

København zoo
ligger ved Fredriksbergs slott,
Buss 6a tar deg dit om du reiser kollektivt.

Du kan ta Elefanter, Giraffer, sebraer, kenguruer,
bjørner, løver, isbjørner, tropiske fugler, sommerfugler, ulver
og mange andre dyr i øyensyn.


(Man kunne blant annet se et  merkelig vesen.
 Det så ut som en krysning mellom giraff of sebra .
Tja hva het det ? )


Petrus gledet seg rundt det hele.
Han gikk og han løp,
og var spesielt fornøyd med alt som var under vann: " isk !"
Gjennkjenning og gjentakelse er tingen for så små :)  

Avstandene i parken var ikke alt for store.
Den lille gutten vår orket å gå rundt hele området.
Selv om det var godt tilrettelagt for å bruke vogn.


Det var også en liten barnezoo i parken,
og der var det dyr vi kjenne fra gården hjemme.


Petrus har hatt en aktiv og glad dag i Zoo,
og han liker alle dyr.
Her , - en pnivin på svømmetur

Petrineklem og hilsen :) 

1 kommentar:

  1. Hei..du er en av mine nye favorittblogger:-) Så jeg velger å gi Deg en Blogg-Award!
    Ta en titt inne på bloggen min for lese litt om hva det betyr og hva det går ut på:)

    Danmark OG København er et flott land/by å feriere med barn, har vært der flere ganger. Håper det ga mersmak.

    Klem Hege

    SvarSlett