mandag 30. desember 2013

På full fart mot 2014

via

Nå skal jeg røpe en av mine hemmeligheter. 
Jeg har vært nostalgisk og sår 
ved overgangen fra et år til et annet.
Jeg så ingen grunn til å juble over det året vi la bak oss.
Jeg vet ikke hva det kom av, men 
- jeg liker ikke avskjeder
- jeg tenkte på de dørene vi lukker 
-jeg tenkte på alt jeg ikke rakk
- jeg likte ikke at tiden gikk fra meg
- jeg fokuserte ikke på mulighetene man har 
når almanakken er ny og dagene er mange. 

Jeg har heldigvis blitt ganske god på å drømme fremover 
og til å se for meg hva man kan oppnå og oppleve i fremtiden.
(Eller sannheten er at jeg har blitt bedre til å være tilstede her og nå.)
 Med det i fokus så blir det jo riktig stas å ta et steg mot fremtiden. 
-  til mulighetene som er der fremme et sted 

2014 
blir for meg et år med jubileer. 
Jeg, og alle i kullet mitt, er født i et år som har 4 som siste siffer. 
Det vil si at vi får en null bak et større tall. 
Enda så skremmende det er, 
så skal det nok feires.



Petrinemannen ønsker seg en musikkfestival 
og et flue-fiskestang- byggesett i gave.
(og i tillegg så trenger han en god hodelykt). 
Det ene er det nok lettere å få gitt bort enn det andre. 
Jeg erindrer nemlig at Mette Marit måtte få gaver
 fra andre kongehus for å gi Haakon en musikalsk opplevelse.  
Jeg har dessverre ikke så mange direkte kontakter med de adlige. 


Jeg er skikkelig tom for ønsker,
og jeg vet ikke om jeg ønsker å feire dagen heller. 
Jeg har bursdag i sommerferien så kan jeg jo ønske meg bort. 

Jeg har nemlig flere ferieønsker:


Jeg har lyst til å dra tilbake til NYC. 
Da vi var der sist så var jeg gravid med bekkenløsning, 
- og selv om jeg ble løftet på gullstol ut av flyplassen, 
så var krykkene og bekkene litt til hinder.
Jeg fikk prøvesittet flere krakker og trapper rundt om i byen jeg lot meg fasinere av.
Jeg kunne tenke meg å løpe rundt, prøve klær og være litt lett på foten rundt i verdensbyen.



Jeg har lyst til å dra til et sted hvor vi er garantert sol og varme. 
Jeg kunne tenkte meg at det også var mulgiheter for opplevelser i tillegg.
Men, hvilket sted skal det være?
Tips mottas.



Og jeg har jo fortsatt ikke kommet meg til Lofoten. 
I tidligere år hadde jeg en drøm å dra på fotokurs på Lofoten folkehøskole som ble holdt av Morten Krogvold. Jeg klarte jo aldri å somle meg til det, og nå har jeg ikke lyst til å ha ferie alene.
Har vi først fri så er det godt å være sammen,
- alle sammen! 
Det er da jeg har det best. 
Jeg liker ikke å være borte fra gutta. 


Men frem til dette nevnte jubeleet så har jeg noe gående. 
Den 4. januar skal jeg begynne: "Prosjekt - ny - mamma!"
Jeg skal komme i bedre form, smalere livvidde og bedre kondis. 
Jeg har inngått en avtale med "Fru Jacobsen" og "Line Merethe" om at vi skal heie hverandre gjennom delmål til vi har ønsket resultat. For at jeg i det hele tatt skal klare å true meg selv i gang så har jeg startet en motivasjonsblogg. Den blir oppdatert i ny og ne, og jeg håper de andre jentene og den skal være med på å holde motivasjonen oppe. 


Ha en knallkjekk innspurt av 2013!
Har du noen tanker om hva 2014 kan bringe?

Petrine:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar