fredag 16. mars 2012

Jeg fikk passet mitt påskrevet


Gammelpappaen min har vansker med å komme seg ut for å handle.
Jeg skaffer til veie neste ukes matrasjon for han. 
I dag dro jeg til en stor butikk. 
Den hadde for anledningen smaksprøver. 
Det på en søt frokostblanding. 
Eller frokostsnacks , 
som jeg ville kalle det. 
Damen som demonstrerte kunne love meg 
at lille Petrus ville få en flott plastskje, 
og ikke MINST 7 % fiber!! 
Det vil si den perfekte start på dagen?!? 

-  " Hvor mye sukker og hva slags næringsstoffer inneholder blandingen? "
ville jeg vite. 
- " En porsjon på 7 - 8 gram , 
vil ikke ha mer sukker enn en skje", var svaret. 

( Ikke vet jeg ....
Jeg fôrer ikke gutten min en skje sukker og et glass melk til frokost) 

- " Hvor mye sukker er det da? ", spør jeg igjen
- " Se på denne flotte skjea, den er meget populær blant barna"
- " Jeg tar en titt på pakken, jeg.... 
Oj, det er 75 gram karbohydrater per 100 gram. 
Nei, det skal ikke barna ha hjemme hos meg! " 
- "Å , du er en av de hysteriske? Stakkars !!" 


 SÅ synd er det på meg :) 

I morgen skal Petrus få brød med mye fiber og lite salt til frokost. 
Han velger nok  leverpostei og hvitløksost til pålegg. 
Og til dessert skal han få en rute sjokolade. 
Det smaker nok bedre enn en skje med sukker ? 

Petrine :) 

1 kommentar:

  1. en SKJE sukker på 8 gram mat ??????????????? *mange stygge ord ...* ja da er det jammen godt du er *hysterisk'...gud bedre .....

    SvarSlett