søndag 10. juni 2012

Dagens tips : Dyhre Gartneri.


Å få blomster i hus,
tar tid i det Petrinske hjem.
Butikker er ikke på prioriteringslista,
så derfor blir det en del prosjekter som forblir på
planleggingsstadiet..


Skal plantene endelig i hus,
da har jeg mitt favoritt gartneri.
Der kan jeg slappe av.
Jeg kan titte på urter,
ettårige blomster,
stauder og roser.
Og jeg KOSER meg.
Jeg kan sette meg i veksthuset,
se på blader,
ta en kaffe,
snakke med det engasjerte personalet der ute
eller bare drømme meg bort.


Blandt oliventrær i potter, 
mellom gamle sorter Pelagonier 
og ved siden av et sitrustre  tar jeg en 
liten pause fra det daglige stresset. 
Jeg kan titte på kopper og kar, 
på frø og hageutstyr 
eller bare trille en tur med trekjerrene der. 



Dette er det vakreste gartneriet jeg vet om. 
Det ligger i Rygge kommune. 
Det med flott utsikt over Oslofjorden. 
Trykker du her, så kommer du til googlekart. 
Det om du vil ta deg en tur. 

Gartneriet er anbefalingsverdig, 
om du er på de kanter, 
vel og merke. 


Så er du i området, 
vil ta en pause, 
handle bloster eller interiør
eller bare se av ren nysgjerrighet, 
så er det bare å svippe innom. 


Det skal jeg snart igjen, 
for det mangler blomster og planter 
på terrassen og i hagen. 

Ha en god og avslappende søndagskveld :) 

Petrine 










3 kommentarer:

  1. Dette hørtes ut som et deilig og avslappende sted:) Jeg liker godt å ta turen til de "skikkelige" gartneriene, nyte blomstrene, duftene, fargene. Det er bare så leit at jeg sliter slik med å holde blomster, det ligger rett og slett ikke for meg. Heldigvis har jeg en mamma som er flink og som trår til med litt livredding sånn nå og da slik at også jeg kan pynte med blomster om sommeren:)

    Nattaklem til deg,
    håper du og dine får en flott uke.
    Hanne:)

    SvarSlett
  2. Lekre bilder og masse flotte planter!

    Zopp Design har et stort sommerblogglotteri gående.

    Mange spennende premier og masse artig innhold.

    Ta turen innom oss!

    SvarSlett
  3. Helt enig med deg, Dyhre Gartneri er et flott sted. Jeg har vært der i dag og handlet inn fine blomster, urter og busker. Har noen prosjekter på gang i hagen, tror det blir veldig fint når det blir ferdig. Får masse inspirasjon av å vandre rundt i gartneriet og får mange gode råd av de som jobber der. Det er nok bare lommeboka som setter noen begrensninger. Du må gjerne komme innom en dag og få en kopp kaffe :) så kan du få se hvordan det har blitt.
    Klem fra Wenche

    SvarSlett