torsdag 19. mars 2015

Jeg mestrer ikke alltid å finne de beste løsningene...



Piping er rene brannfakkelen på min utålmodighet
I dag var en av de dagene da jeg kjente at tålmodigheten var kort i barenhagegarderoben. Det var to voksne som i ro fikk en hel gjeng til å kle på seg systematisk. Jeg var varm i hodet av piping og protester på feil lue. Den lua som ble tatt på med jubel, da en av de voksne i barnehagen hadde akkurat slik. Men, det var ti minutter siden. Nå var situasjonen en annen, både for han og meg....

Alt kosen vi hadde på morgenen forsvant nemlig med en pipende, god, liten gutt og en blå ribbestrikket lue.  Og jeg er skikkelig ute av stand til å takle den sutringen som kryper inn gjennom marg og ben.

- men poden fikk omsider klær på og jeg kom hjem med dette hjerteukket 

Er det bare jeg som får dagen og synet på egen mestring av mammarollen forvandret ved et lite trylleslag i løpet av noen få minutter? 



Petrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar