mandag 13. februar 2012

Å bli mamma i moden alder


er forbeholdt skuespillere fra Hollywood, Ellen Arnstad....
 og meg.

De spretter ut av svangerskapet og ser ut som de vakreste fotomodeller.
Jeg føler meg mer som Brigdet Jones, med et stadig mål om å spise mindre sjokolade og om å trene mer.

Klesskapet mitt bærer preg av at jeg pga noen bonuskilo etter svangerskapet har et labert forhold til klesbransjen. Jeg holder meg langt unna butikker med klær for størrelser større enn 92.

Så jeg burde fått en goodiebag av Jan Thomas som innholdt full styling av meg, av garderoben min og masse luksus å smeske seg med i ettertid.
Det burde jeg.

I boken " a devil wears Prada" fikk de til redaksjonen tilsendt moter. Hensikten var å få de til å bli IT, gjennom markedsføring i Bladet.

Men til min redaksjon, bestående av en sofakrok, en pc og en kopp te, kommer nok ikke noen prøvekolleksjon, personlig trener, premiere billetter, avtale om en shoppingtur meg Carrie fra Sex og singel liv i New York eller et besøk av Jan Thomas. Det til tross for at jeg ved hjelp av noen tastetrykk kan formidle begivenhetene gjennom Petrus og Petrine.

Jeg er ikke damene fra Hollywood.
Jeg er ikke Ellen Arnstad
Jeg er meg

Så jeg må nok gå den harde vei...
Veien om trening og kosthold
Deretter den forferdelige turen inn i prøverommene
Og så får jeg ha min lit til mot, vilje og flaks,
for vi vet jo tross alt ikke hvor haren hopper..
Plutselig kan det bli uante resultater :)

På jobben skal vi delta på " Gå rundt Svalbard" på dytt.no.

Vi starter i dag.
På vei mot et bedre jeg :)

Petrine :)


1 kommentar:

  1. Du er en dyktig skribent, flink med ord, og jeg synes du tar opp viktige temaer.

    SvarSlett