tirsdag 29. mai 2012

Sommerøya

Det er mange ting som smaker av sommer. 
Dette diktet får meg til å reise tilbake. 
Til barndommens mange båtturer.
Til svett mat og hyggelig samvær. 
Til vennetreff og lek. 
Til latmannsliv i sola. 

Til holmer og skjær. 






Sommerøya av Inger Hagerup. 

Hav og himmel 

kinn mot kinn. 

Motortøff og sønnavind. 

Måkereir og terneskrik. 

Hvite hus i hver en vik. 

Sjøsprøyt over glatte skjær 

Ingen lekser. Ingen klær. 

Men vet du hva det beste er? 

Jo hele øya full av 

svarte, 

søte, 

store 

bjørnebær :) 


De siste dagene har smakt av sommer, 
,men jeg har hørt at det blir litt kjøligere nå. 
Da griper vi fast i minnene og 
gelder oss til varmen er tilbake 

Ha en fin, fin dag med eller uten sønnavind eller bjørnebær :) 

3 kommentarer:

  1. Lengter til sønnavinden igjen for her ble det litt kaldt:) Får varme meg med sommerstemningen i ordene til Inger Hagerup så lenge!

    Ønsker deg en herlig dag,
    varm klem:)

    SvarSlett
  2. Hei søte deg,
    jeg ville bare takke for gode ord inne hos meg. Du er nå god da. Takk for at du legger igjen gode ord, som gleder og varmer - du er fabelakig!

    Det er så vidunderlig med sommer!

    Er så glad du vil følge meg videre :)

    Fabelaktig onsdag!
    klemklem

    SvarSlett
  3. INgenting er som den deilige sjøen. vi er heldige som har fått vokse opp med den :)

    SvarSlett