onsdag 30. mai 2012

Vilje ved streik



Det streikes om dagen!
Arbeidstakere er i konflikt med sine arbeidsgivere,
for å få bedret sine arbeidsforhold,
Brukere av tjenestene
kan få hodebry.
da de skal snekre sammen et tilbud til
barn i Sfo og barnehage.
De er jo litt små til å klare seg selv.

Camilla Mitwich : Jason bøkene


Og jeg jobber på en arbeidsplass,
hvor det er fritt frem å ta med de håpefulle små.
Tanken er at barna kan ha glede av hverandre
og at personalet sammen kan dra et lass.

Jeg er heldig!
Jeg jobber et sted hvor de leter etter løsninger!
Et sted hvor det er rom for det uventede og det som ikke er planlagt.
Et sted som rommer livet.
Et sted hvor menneskene er verdsatt og blir satt pris på.

Selv om min lille Petrus har barnehagetilbud,
tross streiken,
så setter jeg umåtelig pris på
løsningsfokuserte mennesker.
Og de er det mange av
rundt meg.

En hverdagsglede,
verdt å se,
verdt å dele.

Hvordan berører streiken deg og dine ?

Petrine :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar