tirsdag 15. mai 2012

Utbrente barn

På god morgen Norge er temaet om at barn blir utbrente løftet.
Linken til innslaget er: http://www.tv2.no/gmn/dette-boer-du-gjoere-for-aa-unngaa-utbrente-barn-3782239.html

Utbrent som barn!
Det er skremmende, spør du meg.
Min illusjon er at små mennesker er proppfulle av energi og at de er i lekende aktivitet hele dagen.
Men vi som foreldregruppe organiserer bort leken og familielivet, påstås det.
Jeg har en illusjon om at den Petrinske familie ikke er for mye på farten. Og at vi gjør mye som familie.
Hvordan er det hos dere? Balanserer dere med en timeplan hvis logistikk kan gi utbrente foreldre og barn?
Er det slik vi har fått det, et liv hvor vi flykter fra det ene til det andre? Med det resultat at vi glemmer å ivareta det viktigste, - hverandre?
Jeg bare lurer!

Ta vare på hverandre! Det er den internasjonale familiedagen i dag :)

Petrine



2 kommentarer:

  1. Jeg trodde ikke det var mulig. Uff!

    Imorgen kommer svar på ditt bloggspm :)

    Fin kveld til deg.
    Jeg har dessverre litt fraværende i bloggsfæren, har vært på jobbreise og er hjemme i ca 36 timer før jeg må pakke kofferten og vende nesa mot Manchester for weekenden.

    klem

    SvarSlett
  2. Vi er nok med på mye, men gutta har mye fritid. Lekser og skolearbeid går kjapt unna. Vesla har nok med barnehage fire dager i uka.

    SvarSlett