lørdag 20. oktober 2012

Petrus anbefaler bok: "Bo blir til overs"



Jeg er dårlig på butikker, men er mega glad i bokhandlere. 
Derfor er det ingen bytur uten. 
Jeg må titte på kladdebøker, plukke på tusjpenner og lese bakpå bøker. 
Det er et must, 
hver gang. 

Helt fra jeg var ei lita jente har jeg vært glad i bøker. 
Jeg har lest meg gjennom utallige titler. 
Noen av de flere ganger. 
Og jeg håper at Petrus kan oppleve den samme gleden. 
Og derfor titter jeg også bortom barnebøkene. 

På ryggen til av et par av bøkene var det et navn jeg kjente. 
Våre veier krysset hverandre i tidlige år,
så derfor valgte jeg å kjøpe en av titlene. 
Jeg valgte : " Bo blit til overs." 



Boken har lite tekst og enkle tegninger. 
Petrus liker best av alt at han kjenner seg igjen. 
Handlingen foregår nemlig i barnehagen, 
hvor Bo kommer etter at de andre barna er i gang med lek. 
Alle er opptatt, og de har ikke plass til Bo. 
Det reflekterer ikke Petrus veldig over, 
han er mer opptatt av at Bo får lov til å hjelpe til på kjøkkenet. 
Det liker Petrus. 
Han liker også å lete etter små mus som er på tegningene.. 

Boken falt i smak hos toåringen vår. 
Han anbefaler den gjerne. 

Petrine :) 

1 kommentar:

  1. Hei.
    Tusen takk for komentaren på slikepinnene mine hos fabelaktig bloggen til Maia.
    Så fant jeg veien inn til deg.
    Du har en innholdsrik blogg og så spennende reisemål du har satt opp.
    Legger meg som følger her hos deg jeg er jo mamma til 2 jeg også.
    Velkommen inn til min blogg også (har 4 giveaways gående nå, den ene med trekkning i kveld.
    ha en fin lørdag
    Mvh Karianne

    SvarSlett