torsdag 4. oktober 2012

Vintertøy til barnehagebarn

Vi har fått med en liste hjem fra barnehagen med oversikt over hva barn trenger av klær gjennom vinteren. Som tidligere nevnt så sverger jeg til ull, ull og vindtett. Barnehagen sverget til samme prinsipp. Inspirert av utstyrslisten så tok jeg meg en runde på nettet. Jeg tittet på ull og yttertøy. Jeg tar dere med på min inspirasjons runde. 






Ullgenser med Norgeskart på ryggen fra Woolland. Flott retrojakke fra William og Waldemar. Hel dress, sokker og hals fra Nøstebarn. Beige jakke fra Lille Lam.  Ullbody og stillongs fra Vossatassar. Votter og lue fra Me Mini. Jeg ser jeg har holdt meg til norke merker.  Kanskje vi her oppe i nord er best på ull, pga gamle tradisjoner ? 
             

Listen handlet om hendige og varme klær til de små. Det var oppfordring om ull innerst mot kroppen, og deretter ull eller fleece før man avslutter med et lag med vindtette klær. Vår lille Petrus blir gjennomvåt av fleece, så dermed holder vi oss til ull på ull. På høsten og våren så sverger jeg til Nøstebarn sin vindtette bomullsdress, men siden vi går inn i en kald sesong, så tenker jeg at "boble" er tingen . 




Gammelrosa jakke fra Mini A ture, sort dress og rosa hjertejakke fra Racoon ( tidligere cupcakes), grønn jakke fra Name it . Stjernedress fra Refleks , rosa dress med blomster fra Reima og sist men ikke minst. Refleksvest fra Looky Lou. Den bør utenpå dress og jakke på morgener og ettermiddager. 
             

Jeg strikker votter til Petrus. Det fordi jeg etter mange uteår på jobb fant ut at ullvotter er det eneste som føles varmt selv når det er vått. Petrus har noen flotte andre, men de blir brukt i liten grad i forhold til de hjemmestrikkede. Med vindvotter utenpå, så slipper han at sneen klumer seg fast til vottene. 


Om du ønsker å lese om godt vintertøy til barn, så kan du finne testen foreldre og barn har hatt på et lite utvalg av vinterdressene 2012 her, og årets test av vintersko her.

Innitl vi får brukt for dette tøyet beregnet på ekstra kalde dager, så får vi nyte høstens sol 

Petrine 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar