onsdag 30. januar 2013

Bloggtørke..



Det har gått litt trått med bloggingen i det siste. 
Ordene mine dukker gjerne opp når jeg ligger i badekaret, 
er ute å kjører bil eller så dukker de i alle fall opp 
på tidspunkt hvor det ikke er passende å bruke penn og papir, 
og i hvert fall ikke datamaskin. 


Kameraet er heller ikke på offensiven, 
og det som blir fanget av linsa passer mest av alt til privat bruk. 
Ønsker jeg å bruke kameraet på mobilen min, 
så har faktisk motivet blitt anerledes eller forsvunnet 
innen det har fått med seg at jeg har trykket på utløseren. 
Jeg skulle hatt en mobil med et raskt og greit kamera.
Da den  forrige telefonen fikk seg et bad i akvariet 
så er den utgaven jeg har nå praktisk og vanntett.

Jeg tror kanskje ikke at en ny mobil med et godt kamera 
eller innkjøp av en ny ordbok er løsningen på at det ikke står blogginnlegg i kø. 
Etter å ha skrevet meg gjennom en haug med oppgaver gjennom studietidene, 
så vet jeg at resultatet på at jeg føler et skrivepress ikke vil bli flere innlegg 
Det fører derimot et ekstremt rent hus, 
dobbelt  vaskede vinduer 
og brettekanter i alle skap. 

Jeg liker å ha det ryddig rundt meg, 
men i det jeg skal sette meg ned med noe jeg er presset til å gjøre, 
så dukker de praktiske oppgavene opp som troll av eske. 
Oppgaver som jeg ser nødvendig å bli ferdig med innen jeg fortsetter med det skriftlige. 
Det er en uskrevet naturlov, 
som nesten fører til polerte bilhjul. 
Det holder i en slik situasjoen ikke at de ble vasket før de ble lagt bort for sesongen. 
Det jeg vil understreke er at jeg får innfall om helt ekstreme arbeidsoppgaver
så raskt jeg setter meg ned med et skriftlig prosjekt. 
Det til tross for at jeg egentlig liker ord, 
men det er nok en stille protest på å føle press, 
hva vet jeg? 


Det deilige er at når jeg er ferdig med det pålagte, skriftlige arbeidet 
så skinner til og med neglene på hunden... 

Eller, 
det var nok en liten løgn... 
Men det er sant at det er rent og ryddig i en hver krok. 

Jeg stresser iderfor kke med å presse frem blogginnlegg, 
det kan bli så slitsomt... 

Ha en god dag, med eller uten blogging !

Petrine :) 


3 kommentarer:

  1. Jeg har befunnet meg der noen uker nå, en litt lei situasjon siden lysten til å blogge som oftest er der men sperren er sterkere. Det går over, men det er litt kjipt når det står på:)

    Håper du har en fin onsdag kjære du,
    god og varm klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  2. Vi drar ikke fra deg, så bruk den tiden du trenger. Her i huset har det vært ekstremt lite søvn den siste måneden, men det er alltid på kvelden jeg får de gode ideene. I tillegg har jeg fått det for meg at jeg skal ommøblere på kontoret... Er det ikke typisk? Kos deg med ryddinga ;) Klem

    SvarSlett
  3. Tenk på deg sjøl her no.. Så kjem du sterkere tilbake når lyst, fotoapparat, skrivepapir og inspirasjon er til stede....viktig at ting er lystbetont...
    Stor klem fra Mari Johanne

    SvarSlett