mandag 14. januar 2013

Og klær må man ha ....

via

Petrine har gjentatt i det kjedsomlige at hun ikke er glad i butikker. 
På forsiden av et ukeblad stod det i dag at man skulle ta detox på klesskapet sitt. 
For meg er begrepet knyttet til noe ekkelt drikkende som skal tømme kroppen for avfallsstoffer. 
Det mest flytende klærne mine blir dyppet i er det tempererte såpevannet i vaskemaskinen. 
De kommer hele og helt greie ut etter endt rundtur. 
Jeg kan herved konkludere med at det ikke kan være i snakk om min forståelse om hva det betyr,
men det handler vel om at man skal rydde opp i klesskapet sitt. 
Betyr det at man skal ta ut alt som ikke sitter som en innertier, 
alt som ikke er i motebildet eller alt som er litt slitent.
så har denne damen et problem. 
Vips, - tomt klesskap :) 

Jeg er ikke flink til å fornye garderoben!
 Shopping foregår som et godt tilrettelagt butikkrase: 
Løypa og tidsbruk er lagt! 
Målet er å være raskest mulig i mål. Les : Hjemme 
Det handler derfor om å komme seg med korteste veivalg innom de nødvendige poster. 
Slik blir de få klær i Petrines størrelse med hjem. 
 Det kan være at jeg kan få med meg et pent sjerf eller et par sokker i farta:  
Det krever ikke planlegging og heldigvis ikke en tur innom prøverommet. 
Trenger jeg litt farge inn i hverdagen så er jeg takknemlig for utvalget av negllakk. 
Et penselstrøk er nok. 

Å være backpacker forandret mine handlevaner. 
 Jeg erfarte at man kan leve lenge og godt på det som går ned i en 60 liters ryggsekk. 
Dessuten så så jeg hvor glade barn kunne være 
der de hadde hus som Storeulv ville klare å blåse overende, om det hadde vært tre små girser i det. 
Det handler faktisk ikke alltid om hva man har, men at man etter å få dekket primærbehovene er fornøyd med det livet man lever. 

Det er ingen unnskyldning for min butikkskrekk, 
men en forklaring, kanskje ? 
Jeg hadde nok hatt godt av detox, personlig shopper og stylist :) 

Det var egentlig klær til Petrus det skulle handle om. 
Hans garderobe blir fornyet, det mest av naturlige grunner :) 
Hun som driver nettbutikken Knerten og Lillemor lurte på hvilke merker jeg liker å handle til minstemann. 
Gjerne norske! 


Dagens liste : 
5 norske klesmerker jeg liker godt!

via


1) Ugly Childrens chloting Jeg ser på de merkene jeg har valgt ut at det er kaldt ute i dag, for her er det mye ull. Og dette merket har jeg sansen for fordi de har laget kule og moderne barneklær i både bomull og ull, som i stor grad kan brukes av begge kjønn. Me like! 




2) William og Waldemar. De har de myke og gode plaggene i Alpakkaull. Varmt og funksjonelt. Se tidligere innlegg her






3) MeMini er et annet norkst merks om jeg synes er flott. Jeg liker de fordi det er moderne og nostalgisk, om man kan forklare det slik. 




4) Lille Lam. Petrus fikk en flott dress fra Lille Lam da han var ny i verden, og etter det har han alltid hatt et eller annet fra Lille Lam. Det er gode og pene ullplagg, som holder form vask etter vask. 

via


5) Den siste plassen i denne lista er det flere kandidater til. Det var LilleBa som trakk det langste strået. 
Bambus gjør plaggene eventyrlig gode. Jeg vet det, fordi jeg fikk en pysj til jul. Den beste 


( Dette er ikke et sponset innlegg ) 
alikevel føyer jeg på at Knerten og Lillemor har mye fint, og akkurat nå har de salg der :) 

Petrins :) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar