lørdag 16. februar 2013

Lørdagslisten: 5 ting jeg koser meg med





MILKSHAKE
En gang eller to i året så tar jeg turen til Mc Donald 
eller til Verdensspeilet i Fredrikstad 
for å drikke en milkshake. 
Milkshaken på Verdensspeilet er nok på en topp tre over de jeg har smakt, 
men den fra Mac-ern er en del av sommertradisjoene for Petrine. 
De få gangene shakene inntas er gyldne øyeblikk.
Og smaken skal være sjokolade. 




SOL
Hverdagen er som regel travel, 
og når vi først har sol så er jeg god på å komme meg ut i den. 
Er det sommer så vil jeg nok bruke dagen på stranden, 
fordi det smaker ferie 
og fordi det føles som om batteriene lades
 i takt med latskapen inntar Petrine.





BOK 
Petrine har vært en lesehest. 
Det har blitt mindre tid til å fordype seg i bøker etter at Petrus kom og beriket dagene våre. 
Men jeg liker å leve meg inn i en ukjent verden, 
lese om menneskers sjebne 
eller forsøke å løse en krimgåte.
Jeg blir imponert over hvor flinke noen
er til å stable bokstaver sammen til ei fasinerende
historie.

via

SJOKOLADE

Petrine er svak for sjokolade i alle verianter.
På en av backpackerturene mine så kom det besøk fra Norge.
Vi ønsket at hun tok med seg tre ting,
hvorpå det ene var mer vellykket enn de to andre.
Vi bestilte et norskt magasin hver, Freia melkesjokolade og brunost.
Vi fikk spist noe av de to sistnevnte før varmen forandret de til en mer eller mindre flytende masse.
Mye måtte bli igjen i kjøleskap på et herberge.
Vår sorg, andres glede1

Dragelade finner du i Moss.
Det er sjokoladen over alle sjokolader,
(sorry Freia, Melkesjokolade har nok havnet litt lengre ned på lista)
og jeg ønsker meg veldig et abonement derfra.
Da kan du nemlig 6 ganger i året få kjempe god sjokolade levert hjem på døren.
Det må jo bare være lykke for meg,
som elsker sjokolade..
og som ikke er like glad i butikker.



OPPLEVELSER 
Jeg er glad i å få påfyll av opplevelser.
De dagene jeg har det best er de som gir meg noe nytt og godt.
Jeg er ei som trenger å komme meg ut,
se noe anerledes og glede seg over det nye.
Her har jeg litt å gjøre for å bli like flink som før.
Da var jeg ekstremt mye flinkere til å gjøre ting jeg hadde lyst til.
Og om resten av gjengen vill bli med så hadde det blitt helt topp !

Glad lørdag til deg, med eller uten lister !

Petrine :)






1 kommentar:

  1. Flott innlegg.
    Dette er ting jeg koser meg med også, men kunne aldri ha skrevet det så bra som deg.

    Fortsatt fin helg til deg!
    - AC

    SvarSlett