lørdag 9. november 2013

Dagens tips: ta en tur på kino


via

Det har regnet i dag. 
Det har vært deilig ! 
Jeg har nemlig fått ryddet i Petrus sitt klesskap. 
Plutselig konstanterte jeg at alle buksene hans rakk langt oppe på leggen, 
så nå er det masse klær som er lagt pent bort slik at det kan leveres videre. 
 Mor må gå gjennom arvetøy for å se om det ligger noe i riktig størrelse der
om ikke må hun ut å handle litt. 



Regnværet førte oss til kinosalene i dag. 
Forrige helg forsøkte vi å få med oss førpremieren på Jul i Flåklypa, 
men vi fikk dessverre ikke billetter. 
Det fikk vi derimot i dag. 
Hele familien benket seg opp for å se 
filmen som er laget i Kjell Aukrust sin ånd. 
Det med hell, om du spør om min subjektive oppfattelse. 


via


Figurene til Ivo Kaprino står vel plassert på Hunderfossen
og jeg var sikker på at jeg kom til å sammenligne denne filmens figurer med " De gode gamle". 
Det gjorde jeg ikke. 
Jeg likte nemlig den nye versonen av Reodor, av Ludivig, han Solan og resten av gjengen som bodde i Flåklypa, like mye som jeg fikk sansen for miljøet rundt dem, den lune humoren og samspillet mellom figurene.



via 
Tidsmessig så foregår historien i desember og den handler om at bygda mangler snø.
Det savner bygdefolket og Reodor utfordres til å finne en løsning på snømangelen. 
Hvordan det går oppfordrer jeg dere til å gå på kino for å finne ut av. 
Vi var en på 3, en på 12 og to voksne som koste oss den 
drøye timen varte, alle lo og minsten synes det var litt skummelt, 
men ikke så skummelt at han trengte et fang eller en hånd å holde i. 
Og det er de "skumle" situasjonene i en treåringsøyne som han fremmer som kult. 
Tolvåringen siterer og ler av en del av utsagnene i filmen
og jeg forstår hvorfor 

via


Dette er ikke an actionfilm anno 2013, 
men en hyggelig familiefilm som passet meg som var barn på 60 - og 70 - tallet 
og den traff også gutta våre hjemme. 

Vi anbefaler den gjerne! 

By the way Petrinemannen mener vi har en Solan og en Ludvig her hjemme...

Petrine :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar