fredag 7. mars 2014

Liebsterblog - utfordringen som får meg til å svare på ti nye spørsmål





Jeg har vært så heldig at jeg har fått en ny omgang med berømmelse på bloggen min. Denne gangen fra Fru Jacobsen, som jeg besøkte første gang da jeg lette etter mammablogger på nettet. Siden den gang så har jeg besøkt henne jevnt og trutt. Hun er heltidsmamma til tre barn og jeg aplauderer som sagt for alle som tar beviste valg når det gjelder familieliv. På bloggen hennes finner du alt fra hverdagsglimt til dagsaktuelle temaer. Stikk innom om du vil , hun blir glad for besøk:)
Vi har også et prosjekt ny mamma på gang, og selv om jeg har vært satt ut av sykdom, så er det en motiavasjon at vi er flere.

Nå har jeg klipt og limt igjen, noe som jeg tror kan føre til variasjon i skrifttype:


Hvem inspirerer deg mest i blogglandia? 
Hvem som inspirerer meg mest er vaskelig å si, for jeg besøker ulike typer blogger når jeg først har tid til det.  Livet i Casa Didriksen, SovebeibibloggenPias verden, LammelårtankerLivet små øyeblikk, Her på SandakerDiaper Divas diarySusanne KaluzaLivets små øyeblikk,  Livets små underfundigheter, FabelaktigCasa KaosMammalivet , Fru Jacobsenuteliv, EventyrElin,  Pias verden og mange flere... det er litt skummelt å nevne for plutselig har man glemt en man liker å titte innom ...og om det er så er det det rett og slett en forglemmelse :) 
 Hvilke serier ser du på tv?
Skikkelig dårlig på å følge serier på Tv, men har fått mandag som tv kveld, med Det tredje øyet og mordene i Sandhamm, skikkelig avslappende og uviktige serier. Jeg ser Elleville Elfrid, Lodde og Linn og Postmann Pat, gjelder det? 
 Hvis du kunne få igjennom EN ting på stortinget hva ville det vært?
Jeg hadde bevilget penger slik at en del innvandrerbarn kunne få sponset noen timer i barnehagen etter at de har fylt tre år. Jeg synes det er et bedre tiltak for å fremme språkutvikling hos de barna som har lite norskstimulering hjemme, kontra å putte alle barn i skolen ved fem års alder. Jeg heier på lekens verdi, og jeg vet at barn kan tilegne seg drøssevis av kunnskap og kompetanse gjennom lek. Heia frileken! 
Brus eller vann? 
Vann, uten tvil! Det er ikke ofte jeg drikker brus, og om jeg skal ha det så liker jeg Tonic Water, litt bittert! Jeg har en eller annen erindring om en brus som het LIFT, - og jeg minnes den som litt frisk, syrlig og bitter. Kan jo være kluss med hukommelsen, men jeg tror jeg savner akkurat den brusen


 Hva er din favoritt sjokolade?
Ingen over, ingen ved siden av Freias melkesjokolade 
 Kake eller frukt?
Frukt: Appelsiner - men noen ganger så bare må jeg ha kake. Da er det gjærbakst som gjelder. Har ei venninne som baker verdens beste kringle med vaniljefyll... nam


 Hvorfor leser du egentlig bloggen min?
Jeg søkte på mammablogger på nettet og da fant jeg din. Det er lenge siden nå, og etter det har jeg vært trofast på besøk. Bloggen er allsidig i teme og innhold, noe jeg liker: Det er deilig at det er små hverdagsglimt, inspirasjon og ikke minst lufting av temaer som engasjerer, 

Hvilke bloggere MÅ du lese hver dag?
Nå er jeg faktisk ikke i blogglandia hver dag, men du kan ta en titt over så ser du noen av bloggene jeg er trofast beøker av 
 Hva drømmer du om 10 år frem i tid?
Da jobber jeg mindre enn i dag, men er aktiv, frisk, glad og i farta slik at jeg kan være med på Petrus sine sprell og utvikling. Kanskje jeg blogger, har en flust av besøkende, har et lite landsted med en liten kjøkkenhagen eller så har jeg i alle fall det godt og trives. Ja, jeg har god helse og trives.  Dessuten så kan vi bla i albumet fra den lage reisen vi hadde fra land til land året før Petrus begynte på skolen.
Innerst inne så skulle jeg ønske at jobben min hadde hatt en filial i hjembyen min,
et påheng til mammarollen er at jeg plutselig ikke liker å forflytte meg med bil på E6 og jeg synes at det går unødvendig tid på å pendle. Men... jeg trives godt i jobben!


Petrine :)

- og du kan vinne boken Mammarådet her 
Trekkes i morgen kveld :) 

2 kommentarer:

  1. :) Du er vel fortjent en haug liebstere..

    SvarSlett
  2. Enig med Laila, virkelig fortjent:)
    Kjekt å lese svarene dine her, og veldig kjekt å bli nevnt - tusen takk kjære du.

    Ønsker deg ei god ny uke
    varm klem:)

    SvarSlett