mandag 27. august 2012

Når hodet blir fult...


Denne "verden i hodet " statuen fant jeg på
Galleri W, Calberg gård 

Noen ganger kan det føles som man får hele verden i hodet.
Globusen som erstatter vår øverste kroppsdel er uten lyspære,
den surrer sedvanlig rundt og gir en følelse av at den er
 fylt med bomull. Det føles helt fult der oppe.




Høsten
Oppstart på jobben.
Inn i rutinene igjen.
Jeg bruker og misbruker energi til å bli kjent med nye elever,
lage nye planer
og ikke minst  til få oversikten over høstens oppgaver
og viktige hendelser for meg og de rundt meg.
Både hjemme og på jobb,
Jeg ser at " To - do -lista " vokser i takt med
at trykket fra bomullen i hodet øker.


Det er da jeg tar på meg joggeskoene.
Finner skogen og stiene. 
Jeg peser meg frem, som en hvalross.
Jeg er fristet til å gå underveis.
Kondisen er ikke på det beste,
men jeg later i alle fall som om jeg jogger.
Tankene øker i intensitet,
de kommer og går.
Jeg svetter og teller trær.
Jeg setter meg delmål underveis.
Det er på en måte lettere å fokusere på
mange små strekk,
enn en målgang langt fremme...




Tankene blir færre og færre
og innen jeg er i mål er de borte.
Jeg er kjempe sliten og fornøyd.
Etter en dusj er jeg mer avslappet,
stolt over å ha gjennomført en økt som føles tung
og jeg er klar for resten av dagen og uka.
Trening gjør underverker og gir overskudd,
allikevel kan det være det jeg først kutter ut når jeg er sliten.
Merkelige greier....

Ha en glad dag, helst uten bomull i hodet :)

Petrine :) 

1 kommentar:

  1. Hei søte!
    Endelig fikk jeg tid til å besøke deg igjen, herlighet som tiden flyr. Med ny jobb og vannlekkasje i hus blir det ikke mye tid til å besøke søte medbloggere, dessverre. Har hatt mest fokus på å lage innlegg, men nå var det jammen godt å få tid til å besøke deg :)

    Takk for alle de fine kommentarene du har lagt igjen hos meg, leser hver eneste flere ganger og smiler masse for meg selv (må nesten være blogger for å forstå det tror jeg *ler*)

    Så flink du er som løper, trening er terapi :) Jeg heier på deg.

    Ikveld skal jeg ta fram strikkepinnene og kose meg.
    Fineste tirsdagskvelden!
    klemklem

    SvarSlett