tirsdag 14. august 2012

Se, og bli sett !



Jeg sitter ved Pcen . 
Huset er stille. Det er mørkt ute. 
Vi er et stykke ut i august og vi må innse at høsten er rundt hjørnet. 
Og som sjåfør gjennom mange år, så ser jeg helt og holdent betydninge av refleks :) 
Etter hvert som årene har kommet har noe av nattesynet gått. 
Dagen innlegg er gitt til den billge livsforsikringen det er å bruke refleks. 



I fjor kjøpte jeg mange varianter av typen refleks. 
Jeg kjøpte refleksbånd, som skal  strikkes inn i et par votter og kanskje en lue. 
De kommer fra det norske firmaet: Seeme.
 De også selger litt flotte og morsomme varianter av den tidligere runde refleksbrikken. 
Selv er jeg svak for slapwraps, og jeg liker de med selbumønster. 
I min hjemby får vi alt dette på Husfliden. 
Det var også der jeg gikk til innkjøp av noen klistre- på-hunder.
De kunne jeg feste på vogna og ved fotenden av voksiposen. 
Da var det alltid på plass selv om jeg mot formodning skulle glemme meg en dag. 



Morild er et annet norsk designmerke.
De  har også til hensikt å selge produkter som synes i mørket. 
Jeg liker luene de selger med ulikt mønster. 
De har noe urnorskt ved seg. 
Og når de lar deg bli sett så blir de bare enda flottere. 





Petrine er ikke god  på være i søkelyset, 
men når det gjelder bruk av refleks er den Petrinske familie veldig gode. 
Da vi har hund, så er vi nødvendigvis ute etter mørkets frembrudd. 
Så her er det reflekser på store og små. 
Selvfølgelig også på hunden.
Petrus fikk i fjor en refleksvest som mammaen synes var mye flott.
Finere enn de selvlysende gule. 
Det til tross for at de gule absolutt synes. 
Han fikk en vest i merket Looky Lou
Den støter bort vann, holder vinden ute og den ser bra ut. 
Ikke minst så lar den deg bli sett i mørket.  
Petrus har motivet av en bil på sin vest, 
men du kan få flere motiv, blant annet sjørøver. 


Nå har jeg brukt plass på mange fancy produkter .
De kan brukes for å bli sett. 
Det vi etter hver vask fester på innsiden av jakkelommene våre, 
det er den gode, gamle refleksbrikka. 
Vi sier: Ja, takk begge deler ! 


Hvordan vil du bli sett i høst ? 

Petrine :) 

Vil dere lese mer om produktene så går dere inn på den de ordene med sort skrift. 
De er linket opp til firmaene.
Og dette innlegget er ikke sponset,  om noen lurer...



1 kommentar:

  1. Flott og viktig innlegg.
    Er alt for mange som slurver med refleksbruken.
    Jeg passer på at vi er ganske så flinke her.
    Mange fine produkter du viser her.

    Fin kveld til deg!
    - AC

    SvarSlett