torsdag 31. oktober 2013

Halloween og andre skumle ting



Jeg har blitt gammel,
 så gammel at jeg ikke har noe forhold til Halloween. 
Jeg skrev et innlegg om det i fjor, 
da jeg tok meg i å ville hindre poden om han ville ut 
for å fange godteri eller å gjøre knep en dag i året. 
Du kan lese det her om du vil: 

Petrus er enda litt for liten til å ha en formening om Halloween. 
Det han derimot er opptatt av om dagen er Spøkelser. 
De ligger ikke under sengen, 
men de oppholder seg utenfor vinduene. 
Jeg vet ikke hvordan han forestiller seg dem,
men han er lykkelig over gardinene han har til skydd. 
Dermed kan ettermiddagen både bli morsom og spennende 
om det dukker opp små skumle figurer på døren. 



Vi er forberedet! 
Halloweenpysjen til Petrus er ren. 
Godteri ligger klart. 
Vi vil vel ikke ha knep? 
Eller vil vi ? 

Jeg er gammel, 
så gammel at jeg synes det å kjøre bil om kvelden er skumlere enn Halloween.
Nattesynet svikter med alderen 
Det dukker opp skikkelser foran bilen, 
langs veien eller ut fra en sidevei, 
helt uten forvarsel. 


Og i mørket er det oftere lettere å se de håpefulle små enn den eldste garde.  
Barn er ofte utstyrt med refleks
 enten de som er standard på en del barneklær 
eller i form av en brikke eller refleksvest. 
Men, vi voksne? 

Jeg er ikke alltid god nok, 
men har som mål å bli enda bedre! 
I alle fall etter å ha sett på bildene Petrus og jeg sikret oss en mørk kveld.



Petrus og jeg var nemlig ute med kamera. 
Han hadde på seg den flotte vesten fra LOOKY LOU
og mor hadde som mål å vise han hvordan refleksen virker. 
Han synes det var artig å se hvordan bilen lyste når de andre klærne var mørke,
og jeg fikk en påminnelse om at jeg også må bli flink til å putte en liten brikke i jakkelommene.

Happy Halloween!

Petrine


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar