lørdag 12. oktober 2013

Om att og om att




I dag har jeg vært med på en dugnad. 
En dugnad i regi av Tvillingklubben Moss
Ikke det at jeg har tvillinger, og jeg er dermed ikke medlem! 
Men jeg er for gjenbruk og derfor har jeg tatt i et lite tak for å få klær tl å rullere. 




Det er egentlig litt merkelig. 
Man møter opp på et sted sammen med mennesker man ikke kjenner for å jobbe sammen. 
Og det gjøres til de grader. Man snakker og samarbeider og jeg som har akkurat har undervist i sosial kompetanse tenkte på et tidspunkt at dette er samordnet, nøye planlagt og satt i verk av personer med sosial kompetanse. Man finner sin plass og gjør den jobben man er satt til å gjøre. 



Først er det en tom gymsal, 
så blir det en sal full av bord og stenger. 
Til slutt ender det opp som et flott marked!!
Klær, leker og utstyr er nøye sortert og brettet etter kjønn og alder
slik at det skal være lett å finne frem til de skattene som er å finne på bord, hengere og vegger. 
Tro meg, det var sekk, på sekk, påsekk, på sekk med klær og utstyr. 
Og jeg håper at det meste har funnet nye eiere i morgen. 



Skulle det være litt regntøy ?


I morgen er det åpent for allmennheten, 
på Melløs skole i Moss! 
09.30 - 11.00 for gravide og tvillingforeldre 
11.00 - 14.00 åpent for alle 


Jeg har hatt det travelt hyggelig i gymsalen, 
og i pausene var det lagt til rette for kos og kaffe.

Jeg heier på gjenbruk 
før jeg kommer meg i dusjen og deretter legger bena på bordet.... 


Petrine 




5 kommentarer:

  1. Heier definitivt på gjenbruk - det gjelder alle med barn, men vi tvillingforeldre kjenner nok behovet ekstra på kroppen når "alt" må kjøpes dobbelt opp. God helg! :-)

    SvarSlett
  2. Gjenbruk er fine greier, både med tanke på miljøet men også med tanke på lommeboka. Det er utrolig hvor mye klær et barn bruker første årene, det meste ser jo knapt nok brukt ut når det må legges bort. Flott initiativ, og kjekt å være med å arrangere vil jeg tro:)

    Håper dere har fine dager:) Jeg har endelig fått satt meg ned på mac-en og lest meg litt opp rundt omkring. Her har det vært høstferie men bare A har hatt fri og dagene har vært et lite puslespill. Men nå er det helg og vi kan roe ned litt - tid til både tur og blogg;)
    God klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett
  3. Så flott! Er habil tilhenger av gjenbruk, det var mye fint som skulle selges ;o)

    SvarSlett