tirsdag 1. oktober 2013

Verdensbildet som ikke stemte ...



Nå er det skissert hvordan regjeringen er tenkt,
og mange trodde kanskje at samarbeidet ville bli anerledes enn det ble.
Ting blir ofte ikke slik som man planlegger det: 

På første skoledag hadde vi besøk på arbeidsplasssen min. 
Vi hadde besøk fra hovedstaden. 
Helt fra Løvebakken til vår lille arbeidsplass hadde han tatt turen. 
På slep hadde han med seg Nrk og noen andre. 
Så forventiningen var stor da vi benket oss foran
Nrks Distriksnytt for Østfold den kvelden.. 

Bildet er fra Blå kors sine sider

Jeg så et glimt av kollegaene mine 
og et bittelitte glimt av meg selv, 
der klippene fra dagen ble brukt til Krf valgkamp. 
Ikke et eneste ord om vår lille og enestående skole!
Vurderingen av skolen er helt og holdent subjektiv...  



Lattermildt glemte jeg helt å høre etter på innholdet, 
men jeg konstanterte at mitt verdensbilde ikke stemte med Nrk sitt.. 

Jeg danner meg bilder, forventinger og tanker rundt hendelser 
og det her var en påminnelse om at det er ikke sikkert de jeg omgås eller treffer på
har de samme tankebaner som meg.
Det til tross for at det er helt klare i mitt lille hode.... 

Det være seg Nrk, politikere, venner, famile eller hvem som helst ....


Petrine :) 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar