onsdag 11. november 2015

Shoppingtur til kokepunktet



Hei, - vet dere?
Jeg har blitt utfordret til å komme meg ut av komfortsonen og tøye egne grenser. Det forsøkte jeg faktisk på i går kveld. Jeg var på shopping!! Det ga meg en følelse som er synonymt med både det å være elefant i glassbutikk og sild i tønne, -  samtidig.

Som dere vet så er jeg ikke spesielt glad i å gå i butikker, - uten en plan og en handleliste så blir jeg både matt og sliten. Før handleturen har begynt. Jeg liker det rett og slett ikke. Men, så var det denne grensen jeg skulle bryte da, -og jeg tenkte at det var greit å begynne med noe kortvarig, noe konkret og som har elementer av noe jeg liker i seg. For jeg liker veldig godt butikken som fra nå selger julevarer. Og med korsang og levende lys på utsiden så ble det ganske så stemningsfylt.



Jeg ble med et par andre damer til min favorittbutikk, Lille Interiør, her på Jeløya. Butikken er som navnet beskriver liten. Når den fylles med folk fra en hel by, så oppleves den som mikroskopisk. Og inne i dette mikroskopiske lokalet, med alt for mange folk, der befant jeg meg. 
Jeg og alle de andre!! 
Jeg, alle de andre og inspirerende interiør.



Et lite øyeblikk så tenkte jeg at jeg skulle vært interiørblogger, for her var det masse flott. Butikken åpnet salget av julevarer og jeg må si at jeg fikk juleinspirasjon der jeg kjente pengene brenne i lommeboken. Men, det som brant enda mer var kroppen min. Jeg ble kokt der jeg erkjente  at jeg hadde for grove, varme og tunge klær på meg. Jeg kjente svetten renne oppover mens jeg konstaterte at jeg ønsker meg lettere støvletter, bluser, tynne, florlette kjoler og litt mer feminine klær til jul. Det og masse flott fra den  lille, hyggelige butikken.

Jeg kom til at det å bryte grenser kan få meg til kokepunktet.  Det selv om jeg sto helt stille og var et barometer på hvor høyt på gradestokk - kvikksølvet stiger.
Phu, selv om det tar på å dra på shopping så var det som sagt inspirerende og hyggelig Det kom mange ting  på ønskelisten min. Noe havnet også i handleposen, det etter at jeg hadde forsøkt å betale med et kort fra Norsk tipping. :)

(Akkurat da kortet ble avvist så tror jeg de bak disken ble varmere enn meg :) )

Jeg bryter grenser på flere måter nå i høst, - og det skal jeg jammen fortelle dere om senere. Men, jeg kan fortelle dere at det er forfriskende

Petrine :) 




1 kommentar:

  1. Shopping kan ta motet fra hvem som helst. Jeg liker faktisk best å shoppe alene. ;)

    SvarSlett