mandag 2. november 2015

Femten ting jeg vil gjøre i løpet av november



1) November starter med bursdag her  i huset. 
Den første er det Petrinemannen som skal ha kake og dagen etter er det datteren hans. 
Gratulerer til begge. Sender samtidig en hilsen til ei venninne som har bursdag den 2. 

I November starter oppladningen til desember for meg. Og i år har jeg lyst til å bli ferdig med gavene, slik at jeg bare kan kose meg uten stress i desember. 

2) Strikke julegaver
Jeg har allerede handlet inn garn, fått noen gaver på pinnene og har planer om noen. 

3) Og, julegaveshopping står på to do listen. Her må jeg nok skrive ned en liste på forhånd. Jeg er skikkelig dårlig på å være i butikker. En liste kan jo lage en fin løype for meg. 

4) Jeg vil også i år gi bort middag og kaffe til noen som gruer seg til jul. Det kan du gjøre enten ved å sende en sms eller å betale med kort. Jeg synes det er lettvint å sende en sms og å kjøpe merkelapper til julegavene. Om du vil gjøre som meg, så følge gjerne linken her 

5) Jeg har planer om å komme meg til frisøren for å få en etterlengtet hårklipp. Egentlig har jeg lyst på litt kortere hår, men jeg vet ikke hvor kort jeg våger når det kommer til stykket. 

6) Jeg skal på min første Hockeyturnering. Jeg kjenner en flott gutt på Hamar som skal til Østfold for å spille. Da stiller vi selvfølgelig opp som heiagjeng. 

7) Bursdagsfeiring: 
Den allerede nevnte gutten fyller år og vi tenker å ta turen til Hedmarken for å besøke han. 

8) Finne frem julebøkene som vi leser igjen og igjen. Om du trenger en liten inspirasjon så ta en titt på linkene her og her. Til første advent finner jeg frem både gamle julehefter og alle julefilmene, slik at vi kan nyte de i hele advent. Det er derfor jeg vil bli ferdig med gaver i november. 

9) Gå på åpen julegård i barnehagen til Petrus, - Barnehagen Andersrød. 
Du er også velkommen den 29. november klokken 12.00 - 14.00
Jeløya Moss 



10) Hente julestemning i London 
Jeg skal en mikrotur til London. Det er mange år siden jeg var der sist, - kjempe mange, faktisk! Jeg gleder meg til å titte rundt.

11) Fortsette med løpetreningen som jeg så smått har kommet i gang med.
For de som følger meg på instagram eller facebook eller snapchat har nok fått med seg at jeg har startet med løping igjen. EN gang i uka så er jeg med i løpegruppa: For nybegynnere og skilpadder.  Det var det artige navnet som fikk meg i gang, - og jeg løper faktisk også utenom vårt treff.

12) Flytte, hytte eller begge deler? (eller forblir alt som før?) 
Vi må i de nærmeste dagene ta stilling til litt større ting som om vi skal kaste oss på en større bolig som er til salgs akkurat nå og om vi skal handle den hyttetomta vi har reservert. Valgets kval!! :)

13) Lage en oversikt over blogginnlegg for desember
Oppe i hodet mitt er det mange blogginnlegg, - og dessverre så forblir mange av de på innsiden av skallen min. Nå skal jeg forsøke å få de ut til deg og mange andre.

14) Lage ferdig julekalender til Petrus. 
Vi har ikke tradisjoner på en kalender med mange gaver, men vi har gitt bort opplevelser. Derfor må jeg lage en plan over når vi skal bake, når vi skal lage julegaver, når vi skal skrive kort osv.

15) Lage julekort 
Jeg synes det å skrive julekort er en hyggelig tradisjon. Jeg liker godt å sende hilsner og enda bedre å få fra andre. Jeg har ofte laget med bilder fra oss
Fra fjorårets juleåpen barnehage

Jeg ser jeg glemte å nevne slike hyggelige ting som å brenne i peisen, 
- drikke kakao, 
- gå tur i den kjølige luften 
og å fortsette med badene i sjøen. 
Skal det og mere til. 


Har du planer for den 11. måneden i 2015? 

Petrine :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar