onsdag 4. november 2015

Hockeymamma, amatørmamma,varm mamma og gjør så godt jeg kan mamma.



"Det er lurt å ta av seg jakka, mens man holder på", var rådet jeg fikk.
Jeg tok den av og kjente at den andre mammaen hadde et poeng. 
Jeg var varm . 

Petrus satt på benken, jeg satt på gulvet og ved siden av meg var en bag full av utstyr. 
Skøyter, bukse, hjelm, hansker og skulderbeskytter. 
Petrus skulle på skøyteskolen og trengte assistanse. 
Jeg jobbet på,  - fortsatt takknemlig for forlaget om å kaste jakka. 

Det koster sin kvinne å få skolissene stramme nok, passe mengde med klær under en polstret shorts og det andre utstyret på etter en diskusjon om å skippe knebesyttere, 
- det er visstnok kne/leggbeskyttere som gjelder. 
Men det har vi ikke. 

Jeg var ved målstreken. Jeg skulle trekke den aller viktigste, gule, hockeyskjorta over hodet på Petrus. Den med 9 -tallet på. Jeg sto klar til å sette punktum ved å få den på og ved å sette hjelmen på toppen.  Da kjente jeg et lite bank på skulderen, - jeg snudde meg og ble møtt med: 
"Vi andre har skulderbeskyttelsen den andre veien!" 

Jeg var i mål, 
nesten! 

Neste gang, 
- kanskje!  

Petrine :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar