mandag 27. mai 2013

En fugl på taket og boblelyder under terrassen

Jeg vil tro at det var den samme fuglen som jeg tok bilde av i høst som var på taket i dag. 

Det bor noe under terrassen vår. 
Det høres ut som to akvariefisk som bobler under der,
men til tross for flomvarsel og store nedbørsmengder så er det ikke nok vann til gjellepustende dyr. 
Petrinemannen tror det er fuglunger.
Jeg er mest bekymret for at det skal være smattende mus eller rotter som har okkupert tomrommet under utegulvet vårt. Er vi heldige så er det pinnsvin, de er nemlig i ferd med å dø ut, da de er ekstremt dårlige til å følge trafikkreglene. Jeg har hørt at de holder mus unna, og etter vinterens invasjon så hadde det vært greit.. 
mens jeg funderer på dette så kan jeg fortelle at vi helt sikkert har hatt en fasan på taket i dag. 
Jeg synes det er bedre med en fasan på taket enn ti musunger under terrassen. 

Er det noen som har greie på hva slags dyr som lager svake blobb-blobb lyder? 

Petrine :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar