tirsdag 12. august 2014

Fy fillern for et fyrverkeri

Foto: Jenny 

Jeg er ikke redd for tordenvær, 
absolutt ikke! 
Trodde jeg, 
helt til i natt. 

 Jeg våknet nemlig av at det tordnet i det fjerne og at regnværet trommet på det flate taket vårt. 
 Det fjerne kom nærmere, 
og plutselig ble det helt stille. 
Deretter hørtes det ut som om himmelen revnet.
 Huset vårt dirret! 
Huset vårt ikke bare dirret, det ristet faktisk før en alarm ble utløst. 
Da ble jeg redd. 
- og jeg da, som IKKE er redd for tordenvær. 

Jeg ble 
- redd for at det brant i en bolig, 
- redd for at det skulle slå ned i huset vårt eller at det hadde slått ned i huset tett inntil vårt, 
- redd for at noen skulle skades
 og redd fordi hunden vår tydelig var redd. 

Etter at Petrinemannen hadde sjekket ut om vi måtte ringe brannvesen 
eller komme oss i klærne og ut, 
så la jeg meg til å sove. 
Jeg ventet og ventet på Ole lukkeøye, 
mens Tor med Hammeren slo rundt seg. 
Han dro nemlig videre for å komme tilbake, 
og når sant skal sies så er han her fortsatt. 
Ole trosset heldigvis Tor og jeg sovnet. 
Da jeg våknet var jeg uredd for de bygene som farer forbi,
men våknet med følgende tanke i hodet: 
Hva er det med melk og tordenvær? 


Fra melk.no

Seriøst, hvor kom setningen fra? 
Hva er grobunn til den? 
Hender det noe med melka i tordenvær? 
Jeg lurer visstnok plutselig på det :) 

Har uværet herjet hos dere? 
- og er det noen som vet om det skjer noe med melka i tordenvær? 

Nann Karin 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar