lørdag 7. juli 2012

Blå





Min første assosiasjon med fargen,
er filmen "Blå'.
Den er en av triologien; " tre farger"
Jeg liker filmen.
Den følelsesmessige handlingen
Og ikke minst skuespillprestasjonene til
Juliette Binoche.
Se den !



Sommerens favorittfarge er blå. 
Havet og himmelen har skylden.

Kilde : Engler og bøllefrø

Jeg synes blått i noen nyanser er vakkert til solbrun hud. 
Og jeg har i alle år vært glad i innslag av Demin. 
Til barn og til voksne !
Ellers så er jeg så kjedelig at lille Petrus alltid har
minst en jakke i marineblått. 
Det er nøytralt og matcher det meste. 



Blått i interiør eller i hjemmet er det 
ingenting av hos oss. 
I tidligere år så var soverommet blått, 
og det var mye blått på kjøkkenet. 
Blått skal jo være beroligende, 
kjølende.
 Ikke vet jeg, 
men for meg har det vært en 
farge jeg forbinder 
med kjøkken. 


Ha en fin, fin dag !
Nå skal vi ut å handle litt 
og lete etter den BLÅ himmelen. 
Den er jo bak skyene et sted 

Petrine :) 

4 kommentarer:

  1. Blått er nydelig!

    Endelig fikk jeg tid til en bloggrunde, tar på med ferie gitt. *fnis*
    Fin lørdag, søte!
    Her skal vi ta med senga ut i stua og bare kose oss.
    klem

    SvarSlett
  2. Og i morgen skal jeg faktisk på marked - på nettopp Blå! Hehe!
    God ferie.

    SvarSlett
  3. he, he .. god eerie til deg og :)

    SvarSlett
  4. Jeg elsker blått, always have, always will :) Her har både storesøster og lillebror masse blå klær, mest han da, naturlig nok. Gleder meg til å jakte på interiørskatter, og forhåpentligvis blå himmel, i København kommende uke :) Ha en fortsatt super søndagskveld! Klemmer

    SvarSlett