søndag 15. juli 2012

Dusjhodet


Jeg har sagt det før, og sier det igjen. 
TIng vi har anskaffet til hjemmet skal bare virke.

Dusjhodet vårt gikk lekk.
Et godt og gammelt dusjhode,
hvor det kom masse vann,
så varmt du måtte ønske.
For å si det som det er,
- ikke en miljøvennlig sparedusj....

Rask, varm og effektiv dusj slår jeg et slag for ;)

Det gamle takket for seg,
Petrinemannen ut for å kjøpe et nytt.
Et nytt og ubrukelig..

Ikke vet jeg hvem som har gitt dusjhodet myndighet
til å bestemme temperaturen på vannet,
men hodet tar seg til rette....
Langt utenfor min hjernevirksomhet.
I det jeg skrur krana til venstre,
masse, ,
så forblir temperaturen på det samme
32grader.
Helt til vaskemaskiner bestemmer seg for
å forsyne seg av det kalde vannet.
Da blir jo dusjens temperatur på sjokkerende 70 varme.
Det samme skjer når man har konstatert at
vannet er for kaldt og at flaks må til om vannet skal treffe deg,
så derfor trykker man ned knotten..
Den knotten som flytter vannstrålen fra dusjen til krana.
Auuuu, det er bare dusjhodet og ikke krana som regulerer varmen,
Og da jeg ikke har skrudd temperaturen tilbake til start,
kan dere forstå at føttene i alle fall får en varm vask..

Hvem i denne verden har kreert et hode,
Riktignok til å spre vann,
som overgår et menneskes?

Vi skal ha et nytt et,
som gir meg lov til å bestemme!
Gjerne med farge på som disse fra Grohe 




Ha det fint med eller uten varmt vann i dusjen ... 
Petrine :) 




2 kommentarer:

  1. Hihi - jeg kjenner problemstillingen og vet hvor frustrerende dette er.
    Jeg er for å "ta vare på miljøet og slikt" men når jeg skal skylle ut shampo fra håret og må bruke en halvtime for å få det reint, ja da lengter jeg tilbake til dagene før sparedusjen sin tid!

    Ha ei strålende fin uke, her er det ferietid og alle hjerter gleder seg.
    Må bare bli kvitt disse sommerfuglene som flyr rundt i magen så blir alt bare bra;)

    God klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  2. Ingen ting er bedre en en god varm dusj, fra et dusjhode som virker:)
    Ønsker deg en fin uke.
    Klem Fra Nina:)

    SvarSlett