mandag 9. juli 2012

Verdens beste iskrem



Etter froskost, så var Petrus så heldig at han fikk en liten ispinne.
Han elsker nemlig is, noe foreldrene hans gjør også.
Når sant skal sies så er det det eneste godteriet han får smake på.
Men vi elsker is, og koser oss med det...

Ved dagens inntak av den lille ispinnen,
så mimret Petrinemannen og Petrine,
igjen!
De voskte opp med verdens beste iskrem.
Den var så god at den gjennom alle år har vært samtale emne
med jevne mellomrom....
Og for noen år siden hadde Hennig Olsen en som lignet.



Våre barndomsfavoritter var firkantete,
de var pakket inn i sølvpapir,
og de smakte himmelsk.
De smakte krokan eller jordbær.
Jordbær var helt og holdent min favoritt!
Mmmmmm .......
Jeg har snakket om denne isen landet rundt,
men nå lurer jeg på om den rett og slett var en lokal
iskrem fra byen min.




Petrine og mannen har vokst opp i Moss.
Der var det en iskremfabrikk,
og den ble drevet av "Arne Iskrem".
Den samme fabrikken som Eyvind Hellstrøm
tråkket rundt på i sin barndom.
Og jeg har hørt at det der laget dette vidunderet av en is.

Så kjære brødrende Hellstrøm,
om dere er arbeidsledige,
så er tipset,
lag denne isen igjen.
Jeg har hatt smaken i munnen siden barndommen :)

Er det noen der ute som har barndomsminner med smak i ?

Petrine :)


br />


1 kommentar:

  1. Herlig innlegg om og med barndomsminner.
    Begynte å tenke på en jeg spiste i Sverige da jeg var barn, av beskrivelsen din. Men det var bare jordbærsmak.
    Har det med is jeg og, min mormor jobba på Diplomis - og gikk inn for at jeg skulle ha barndomsminner om is hos henne. Jeg har spist mye is der - gode minner.

    Fin ny uke til deg!
    - AC

    SvarSlett