onsdag 24. juni 2015

Jeg formidler utlån av hytte med aneks på Jeløya den første uka i august - mange bilder




Jeg fortalte jo i går om at jeg fikk en hilsen i innboksen min for et par dager siden. Meldingen var hyggelig og inneholdt et ønske fra en som har lyst til å dele ut noen opplevelser i sommer. Han hadde et ønske å bidra til at noen skulle få en hyggelig sommeropplevelse i løpet av noen uker. Han ville nemlig at jeg skulle hjelpe han å finne noen som hadde lyst på et hytteopphold på Jeløya i uka 01.08 - 08.08: Han ønsket at det var familier med barn som har hjemmeferie i sommer skulle få benytte seg av oppholdet.



Jeg har ikke vært der mange gangene, men jeg vet at hyttene ligger kjempeflott til.
Den er østvendt, - den ligger ved en liten stran og ved fjellknauser, har brygge og båt. Og i går fikk jeg bekreftet at båtmotoren også virket. Psst, redningsvester! og den geldelige nyhetene er at det finnes redningsvester til både barn og voksne der ute


Har lyst til å spise frokost i soloppgangen så er det fult mulig, - både på terrassen, på stranden og på fjellknausene. Fjellknausene er ypperlige til å fiske fra også. He, he det er jo et barometer for om det blir en bra ferie for enkelte i den Petrinske familie, - og derfor vet vi at det er
 mulig å få fisk der ute også. Det, -  og krabber!


Krabbefiske er kanskje en mer barnevennlig aktivitet  og det kan dere drive med fra brygga og fra fjellene, men da er det nødvendig med redningsvest. Jeg skal undersøke om det finnes der ute, om ikke så anbefaler ejg dere å låne en av bekjente eller på steder de låner/leier ut for kortere perioder. I Moss har det tidligere vært brannstasjonen som står for formidlingen, men jeg er ikke sikker på hvem det er nå. Men, det vet noe eventuelt brannstasjonen. Og som sagt, jeg har fått beskjed om at det er vester til både store og små der ute.


Åpensand ,som stedet heter, ligger nordøst på Jeløya, ut mot Mossesundet. Det er utsikt til Son og Hvitdsten. Hyttene har strøm, men ikke innlagt vann. Det er vann fra brønn, som det er nødvendig å kokes. Drikkevann må tas med av leietaker.


Det er dusj med varmt og kaldt vann, samt snurredass i eget sanitærrom. 
Gamlehytta er den største. Den har 4 sengeplasser , Tv og utmerket utsikt over Mossesundet. 


Anekset er litt mindre, men har 4 sengeplasser. i tillegg så er det mulig for to stykker å sove på sofaen i stua. Hytta er pusset opp  innvendig de siste årene, - og den fremstår som lys og trivelig. De neste to bildene er fra anekset etter at det ble malt opp igjen.



Det går helt fint an å trives her, ikke sant?


Det er nødvendig med skyss for å kommme dit. Men, fra parkeringsplassen til hyttene er det bare noen få skritt. Plutselig er utsikten og de små hyttene der.



Hytta med anekset kan romme to familier, og kunne dere tenke dere et opphold så er det bare å sende en mail til petrusogpetrine(att)gmail.com. Fortelle hvem du er, hvor mange som kunne tenke seg å feriere sammen og hvorfor dere. Bare noen få ord.



Det er et vakkert. lite sted på øya vår, så sleng deg rundt og send noen ord, så kanskje dere kan få en god og helst solrik uke tett ved Oslofjorden.



Noen av bildene har jeg fått låne av en familie som har feriert her ute et par somre, De skal tilbake igjen i år. Takk for lånet. De smaker av sommer!! Andre bilder har jeg lånt av stedets facebookside. Det kan være at jeg tar turen utover for å ta noen bilder om anledningen byr seg, men om jeg ikke får muligheten til det så synes jeg disse taler for seg.




Grip muligheten, da vel :) - og merk mailen: Åpensand

Tre familier har grepet sjangsen og tar med seg barna sine på tur.
Hyttene er opptatt.

Petrine

Ta en titt i sidebaren for flere opplevelser som gis bort og følg med for det kommer mere.

2 kommentarer:

  1. For et nydelig sted! Jeg skulle gjerne deltatt selv, men jentene mine er med pappan sin den uken. Men jeg formidler den videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. SÅ flott at du deler, men nå er det tre familier som skal ha med seg barna sine dit den uka. Håper de får godt vær og gode opplevelser.

      Ser dere koser dere hjemme og er flinke til å finne på ting. Her er det mer husarbeid enn følelse av ferie. Og vipps hadde den ene uka gått til slike ordne opp ting. Men, fra nå :Håper jeg :)

      Slett