fredag 9. november 2012

Nostalgisk tilbakeblikk: Knappeboks



Da jeg var liten hadde mamma en knappeboks. 
En boks full av eventyr. 
Et sorteringsprosjekt
Et fargehav. 
Muligheter. 



Og i går da vi snakket om hvilke enkle ting som kan fenge barn, 
så kom jeg på knappeboksen. 
Den flotteste skatten! 



Jeg sorterte etter hvor pen den var!
Jeg sorterte etter farge!
jeg sorterte etter form! 



Det var fest når jeg fikk lov til å helle boksens innhold utover, 
og bruke så lang tid jeg ville på lek med form og farge. 
Jeg er helt sikker på at jeg ønsker meg knapper, 
så jeg kan lage en slik skattekiste. 


Ha en glad, glad helg ! 

Petrine :)  

Ps ! Alle bildene er hentet på Pinterest 

2 kommentarer:

  1. Hmm. Som aktiv strikker begynner det å bygge seg opp et lite lager med knapper. Men kanskje jeg skal gå aktivt inn for å få et større utvalgt og masse, masse flere så kan Tiddy også glede av knapper som du sier :)

    SvarSlett
  2. Mormoren min hadde en slik boks, en tinnboks med litt bulker og flekker. Fineste boksa i verden:)
    Husker jeg var så betatt av perlemorsknappene, og jeg fikk alltid leke med:)
    Jeg er ikke så flink, jeg kaster knappene. Kanskje jeg burde lage min egen knappeboks jeg og...

    Ønsker deg og dine en deilig lørdag,
    varm klem:)

    SvarSlett