onsdag 28. november 2012

Jeg har lyst på

Genseren fra Tv-serien Forbrytelsen


.....et nytt stikketøy! 
Det
etter at jeg er ferdig med en Skappelgenser jeg sliter med. 
Garnet jeg fikk anbefalt som erstatning for "orginalen", 
 er ikke den beste lagspilleren 
jeg har møtt. 

Fra Pinterest: Slik burde jeg kansje hatt for å hindre kluss i garnet 

Det her er mer å strikke i mot, 
der det trekker seg sammen, 
tover/knyter seg
og 
får meg til å 
bli varm i hodet

Noe jeg ikke har erfart når jeg tidligere har strikket utallige gensere.... 

Fra bloggen uteliv.  Den matcher Petrus og mammaens farger

Men nå ønkser jeg med en islandsgenser til både Petrinemannen, Petrus og meg. 
Jeg tror fargevalget til minten ville bli Olivengrønn, 
lysere olivengrønn og kanskje litt brunt. 

Fra epla.no


Han har nemlig en tradisjon på å ta ut nøster fra hyllene i garnbutikker, 
og han velger de samme fargene hver gang :) 
Mammaen liker de samme fargene, 
så kanskje neste strikketøyet 
blir 
grønt .... 

til neste år, kanskje ! 

Klem 
fra 
Petrine 

4 kommentarer:

  1. åhh, de er fine!!!!! Strikk i vei, sier jeg:)

    SvarSlett
  2. De er så flotte de genserene! Synd jeg ikke kan strikke... ha en finfin dag!

    SvarSlett
  3. Helt i orden at du lånte "genseren" min! Jeg ble også veldig fornøyd med fargekombinasjonene på den!
    -Og den er enkel å strikke!

    SvarSlett
  4. takk for at du la meg inn på blogglisten din.
    Er litt ny i gamet, og blir så glad når noen legger meg til.
    ha en fin dag!

    SvarSlett