torsdag 10. september 2015

Alle bekker små, - du kan bli med å gjøre en forskjell!



Det forrige innlegget var preget av en intern verdenskrise på størrelse med et insekt. En flått hadde campet på Petrus sin kropp. Innlegget var lite preget av de bildene på skjermen som får tårene mine til å renne.  Jeg gråter nemlig for de som er på flukt, over styrken de må hente for å bryte alle broer og over at jeg faktisk ikke orker å tenkte tanken på hvordan det må være å røske opp barna fra egen kultur og det som er kjent i jakten på et bedre liv.


via

Jeg er så glad for at jeg er født i Norge hvor jeg har hatt en trygg og god oppvekst, hvor jeg har det jeg trenger og hvor vi har et system som ivaretar helse og utdanning. Jeg følger barn som har en dager som rommer lek, humor og glede. Vissheten om at vi har det bra gjør at jeg får lyst til å hjelpe. Det er det flere andre bloggere som har gjort. Mange av de "store" bloggene har satt seg et mål om å samle inn 100 000, - for å hjelpe de som er på flukt. Så nå har jeg, uten å be om lov, reklamert for de som forsøker å være til hjelp. Det fine er at vi også kan hjelpe, blant annet ved å gi et bidrag til de Forente Bloggere. ( Jeg fant innsamlingsasjonen hos Casa Kaos og Pappahjerte)


 Støtt opp, du og!

Det er mange bilder av flyktningene som treffer følelsene min og det neste bildet er fra Jylland Posten  hvor fotograf Michael Drost-Hansen har fanget øyeblikk langs motorveien i Danmark.  Det minner meg om at de som er på flukt er ekte mennesker og at alle barn trenger å få tid, rom og trygghet til å leke. Og ikke minst, 
-  det nytter å bry seg. Små ting kan gi stor glede <3 


Nå var det andre bloggere som har tatt ansvar og som sammen forsøker å hjelpe flyktninger, og jeg kan gi bidrag og spre ryktet om at innsamlingen finnes. 

Bli med for å gjøre en forskjell 

Petrine 

1 kommentar:

  1. Det siste bildet sier så utrolig mye om hvor utrolig lite som skal til for å gjøre en forskjell.

    SvarSlett