søndag 20. september 2015

En travel helg



Det har vært travelt i dag, sa Petrus da han la seg. Jeg kunne konstantere at hele helgen har vært litt travel. For helgen har vi brukt til

  • Petrus har klipt, klipt og klipt papirklipp og hengt opp. Veggene som har manglet bilder den siste tiden har nå dekorasjoner over alt. 

  • Petrus har tømt båten for vann sammen med Petrinemannen

  • Petrus har slått pappaen sin i "Den forsvunne diamant, flere ganger.

  • Petrus har sett Taurus på Tv

  • Mens alt det forannevnte skjedde så brettet jeg klær i mengder. Dugnadsånden treffer inn når tvillingklubben skal ha bruktmarked i byen. Jeg liker tanken med å la ting gå videre og tar gjerne i et tak for at det skal være enkelt å få tak i gode og rimelige klær, både av økonomiske, holdningsskapende og miljømessige årsaker. Det bugnet av klær og jeg vil tro at det er mange som fant seg en eller flere godbiter der. 

  • Jeg har vært på vennemiddag, - og maten var mega god og pent lagt opp. Da jeg ble spurt om hva jeg fikk servert så brukte jeg kroppsspråket for å dandere det på tallerkenen. 

  • Jeg har strikket på genseren min som ikke har det travelt med å bli montert. #evighetsprosjekt

  • Petrus har lekt seg med såpebobler, helt til det faktisk var helt tomt for såpevann. Det var snakk om store mengder. Han klarte til og med å tre armen inn i bobla, - noe som måtte vises gang på gang. 

  • Vi har spist fårikål, to ganger, - og neste gang det lages i det Petrinske hjem er nok neste høst. 

  • Fått en overraskelse av noen venner, - en bukett med vakre blomster 

  • Vi har lest om Krongle Kalle, som nå kan sykle på sin egne sykkel. 

  • Petrus har lagd papirlykter, - og han  fortsetter med klipping  og liming, klipping  og liming

  • Vi har tatt toget til Oslo. 

  • Vi har likte at  Petra dro videre og gjorde plass til en god venn av oss, nemlig sola 

  • Drukket Chai latte to go 

  • Vi har opplevd juletrefeststemning på Filmens hus, der barna løp fritt omkring og koste seg med ballonger, plass å farte rundt på og hverandre. 

  • Vi hadde piknik med Tapas og Dumle på gulvet på filmens hus. 

  • Vi så førpremiere på Descendants, hvor Petrus likte historien selv om jeg tror han synes den varte litt lenge. Så til de som observerte en liten hånd nederst i venstre hjørne på filmen, - den var hans. Han forsøkte nemlig å fange støvet som flagret i lyset. 

  • Vi konstanterte at det gode vinner over det onde, - og vil du se hvordan bør du følge Disney channel. Der har filmen nemlig premiere 9. oktober. klokken 17.15

  • Jeg har hilst på hyggelige bloggere. 

  • Petrus forelsket seg i en drage - kose- dress. ( så det spørs nok ikke om jeg må innom Cubus en dag

  • Vi har vært sammen med trivelige folk som vi ser for sjelden

  • Jeg har pakket badetøy slik at vi kan bade før barnehagen i morgen. 
Jeg håper dere har hatt en god helg, uavhengig av om den har vært travel eller ikke. 

Petrine :)

Vil du følge litt av våre travle eller late dager så er det hyggelig om du følger bloggen på facebook,instagram eller på snapchat. Heter Petrus og Petrine overalt: Kom igjen da, følg med :) 

1 kommentar:

  1. Du store min! For en aktiv helg! Jeg har vært mest opptatt av at jeg ikke skulle gå tom for papirlommetørklær og halsliner...

    SvarSlett