søndag 6. september 2015

Ulike behov

via 


Jeg pleier ikke å bry meg med hva folk velger og hva folk gjør, men i dag så har jeg tittet gjennom sider på facebook som selger brukte ting, - og med tanke på alle de på flukt, de som kjemper for sine liv og som på best mulig måte tar vare på sine barn i en verden full av utrygghet, så får jeg vondt i magen.

Jeg får vondt i magen når det samme mennesket selger det fem og tredvede antrekket som bare er brukt en gang, eller den mammaen som har et barn på ca ett år som selger to vogner, fordi hun har sett en som er kulere...

via


Jeg pleier ikke bry meg, jeg pleier ikke skrive kritikk av andres valg her på bloggen, men det gjør noe med meg. Her flyter de små over av både klær og ting, - og bare en flytur herfra så hadde man jublet over et par sokker. Kanskje vi har noe å avse, vi som bor i det landet hvor det er enkelt å ivareta barnas behov med alt de trenger og alt de ikke trenger....

Et bittelite hjertesukk fra meg, - det ble så kontrast på den ene side lese om de på flukt og på den andre side se på, etter min mening, unødvendige behov.


Petrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar