søndag 1. februar 2015

Da Petrine skulle overraske Petrus



På tirsdag er det karneval i barnehagen og jeg er en av de som synes man skal lage karnevalsutstyr selv. Jeg tenker at med en plan, litt kreativitet og det man har i skapet så kan man man faktisk lage kostymer. Petrus har politikostyme, han har brannmannsutstyr og han har andre plagg i utkledningstøyet sitt. Jeg må jo med hånden på hjertet si at det blir skikkelig fin lek når disse klærne er på Men, det gjør det også om han finner en t - skjorte og  en shorts med et eller annet motiv også. Med utkledningsklærne på så lages det roller, det lages rekvisitter og den samme leken kan strekke seg over dager. Politiutstyret fikk han til jul og leken har kommmet og gått siden julaften. Senest i går så ble trettenåringen satt i håndjern, i fengsel og måtte ta et opphold på brød og vann. Det vil si jeg er ikke totalt mot kostymer, bare til karneval og bare mot det som ikke er noe annet en plaststoff.  Jeg ser at jeg på en eller annen måte møter meg selv i døra. 



Etter karnevalet i fjor så kom poden hjem. Han hadde en plan for neste års  fest. Da skulle han være Spinderman. Jeg har forsøkt meg på mange andre ting, jeg har sagt at vi kan lage kostyme men han har ikke vært til å rikke. Han har hatt et bilde av hva han skulle være og hva han skulle ha på. Han ønsket seg et kjøpekostyme. I går bet jeg i meg meningene mine og jeg kjøpte Spidermankostyme til han. Hallo, hvor steil skal man være? Vel hjemme så puttet jeg kostymet øverst i skapet, slik at han kunne fortsette med sjørøverleken han var i gang med. En t - skjorte med bilde av Kaptein Rødsjegg og en sabel var rekvisittene i denne leken. Jeg tenkte derfor at vi kunne vente til mandagskveld før han fikk vite om at det faktisk fantes et Spidermankostyme i hus. Det var i alle fall planen. 



I morges så sendte jeg han opp for å finne frem truse, ulltøy og de klær han skulle ha på seg. Han vandret litt sakte opp trappa, men kom ned i et rasende tempo. Han hadde funnet noe å juble over på øverste hylle i skapet. Det var blått og rødt, - og laget av et tynt syntetisk materiale. Han ble i løpet av noen få minutter forvandlet til en superhelt, - den blideste i verden. Og nå er det en glad Spiderman som er på kjøkkenet og setter brøddeig. 

Og mor, hun lært at hun ikke skal pakke ut slike hemmeligheter før de legges på øverte hylle, bakerst i skapet.

Ha en fin søndag, med eller uten kostyme. 
- og det blir ikke tips om enkelt karnevalsutstyr, 
i alle fall ikke i dag. 


Petrine :)

- og vil du finne ut om jeg noen gang klarer å lure Petrus så er det hyggelig om du følger oss her på bloggen, på facebook eller på instagram @petrusogpetrine

mblogg62 til 2012 vil heie meg fremover i køen, kanskje?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar