lørdag 14. februar 2015

Med hjerte for barna






I dag har jeg faktisk vært på tjuvtokt. Jeg har besøkt Laila i Casa Didriksen og tatt med meg ideen til hva dagen innlegg skal handle om. Da det er erklært i media at jeg bor i Norgens minst romantiske by, så kunne jeg fortelle om alle de flotte naturperlene, om alle steder med romatiske stier og om flotte hotell og spisesteder. Men, i all verden hvordan kan mine ord hamle opp mot rikspressen :)
Derfor så vil jeg fortelle dere om dagen i morgen. Da er det nemlig den internasjonale barnekreftdagen, - og i den anledning har kreftforeningen en innsamling.

via


Da jeg begynte å arbeide i barnehage for mange år siden så ble jeg kjent med en gutt. Det var det første barnet som jeg traff på som fikk kreft. Jeg synes det var både skummelt og trodde det skulle bety slutten for den lille gutten. Han hadde fått leukemi og nå, et helt liv etterpå, så lever han fortsatt i beste velgående. Det takket være riktig behandling og tidligere forskning.

I år så går pengene til barnekreftforskning.  Det går til de som gjennom beregninger, ideer, innfall og på teoretisk grunnlag bruker dag etter dag for å finne løsninger som senere kan være til hjelp for fremtiden. De løsningene som kan hjelpe de heltemodige små som plutselig kan havne i en kamp om livet sitt. I følge forsden til barenkreftforeningen så overlever heldigvis  4 av 5 barn kreft. Man har som mål å redde den femte, - og til det trengs det forskning. Til forskning tregs det penger. Det kan vi, du og jeg, gjøre noe med. Vi kan nemlig gi en hjelpende hånd. Om du sender

barnekreft til 2060 
så støtter du med 100,




Om du ønsker å gi en litt større gave så kan du gå inn på barenkreftforeningens hjemmeside for å gi det der. Du har faktisk mulighet til å gi et fast beløp hver måned også. 

Og, dere, jeg er fult klar over at det er fastelavnsøndag i morgen
og vi klarer jo å håndtere to ting samtidig. 

Petrine <3 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar