fredag 6. september 2013

Bruksanvisninger og Mp3 spillere!





Ting som ikke virker og ting som ikke fungerer slik det skal, 
får blodet til å koke hos undertegnede. 
Og i dag så fikk jeg ingen av de tekniske dupedittene mine til å snakke sammen. 
Ikke bokstavlig talt da, men sånn i overført betydning. 
Og det var overføring av informasjon det var snakk om
og for å være helt nøyaktig så handlet det om å få med meg lydbøker ut i solen.

Jeg hadde en plan om å få lagt de over til telefonen, 
en samsung S3,
men den ville ikke samarbeide verken med Mac eller PC. 
Mac opererer med sine egne system
og
systemet på Pcen var for gammelt. 
Telefonene godtar ikke hva som helst, heller... 
Det til tross for at vi til og med har lastet ned Kies for Samsung. 
Resultatet av foranevnte kommunkasjonsvikt var at jeg kom på at jeg 
 kunne legge til lydbøkene i Itunes
Slik at jeg elegent kunne få de med via Ipaden. 
Enkelt som bare det :) 


Tanker er en ting! 
Den praktiske gjennomføringen er en annen. 
Det viste seg nemlig at Ipaden og Macen bare hadde fri flyt på bilder
og ikke på lydfiler. 

Å sette på en hake på en innstilling var alt som skulle til, 
så nå har jeg fått lydbøkene på Ipaden, 
men all musikken som jeg har kjøpt tidligere forsvant i samme handling. 

I dag var jeg ute for å kjøpe en god, gammel Mp3 spiller, 
men det er bare Ipod å oppdrive, 
og det våger jeg jo ikke kjøpe, 
i fare for en innstilling skal fjerne lydbøkene....

Om jeg ikke finner ut hvordan jeg kan få lyd inn på telefonene, 
så må jeg vel finne fra den bærbare Cd spilleren, 
- den er nemlig forutsigbar, 
Jeg får lyden fra den cd - en jeg putter inn hver gang, 
og jeg har ikke opplevd at det blir pusset ut av en liten hake...

Tekniske ting skal bare virke, sier jeg bare !

Petrine :)


Fabelaktig har en utfordring på bloggen sin, hvor du blant annet skal vise frem telefonen din. Her er mitt innslag. Telefonen er gul av rent praktiske årsaker: Jeg har nemlig en tenden til å legge fra meg telefon litt hist og her,
og ikke alltid i veskelommen som er tiltenkt slike duppedingser.
Den gule synes godt blant alt jeg har plassert i veska mi.

5 kommentarer:

  1. Gul telefon var lurt, og kult! Vurderer å herme på akkurat det!

    SvarSlett
  2. Gult er kult, sier jeg bare....Alt det andre, er sånt som jeg hadde blitt helt sprø av ;) Tekniske duppeditter er ikke bare-bare, men vi skal ha de likevel ;) GOD helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg pleier å bestemme over de tekniske duppedingstene... Men om de ikke er lagspillere, så blir jeg sprø 😂😄

      Slett