tirsdag 24. september 2013

Hamleys har åpnet hos Steen og Strøm






Det er lenge siden jeg for første gang satt mine ben i London, 
men jeg glemmer ikke fasinasjonen over å tre inn i Hamleys 
Leker for alle penga, bokstavlig talt!
En verden full av inspirasjon.

Neste gang jeg skal til Londom 
så har jeg introdusere Petrus for det flotte skattkammeret, 
og jeg håper at han vil sitte igjen med den samme Wow - følelsen. 
Jeg håper at han vil suge inn inntrykkene over
hvor masse ulikt leketøy det 
finnes.



Jeg skal også fortelle han at Hamleys ble startet for mange år siden, 
1860, netopp I London, med det målet å bli verdens beste leketøys btuikk. 
Stjerner i øynene har nok blitt tent hos mangt et barn 
som med sikkerhet ville underskrive på at butikken 
må være verdens beste, 
og jeg husker at jeg tenkte 
at den sikkert også var den største.





I forrige uke inntok leketøygiganten innta landet vårt. 
Det er nok fordi flere nordmenn enn meg har latt seg fasniere av lekeunisverstet. 
Mange har nok fått fylt opp både ønskeliste og handlenett med gode leker til allsidig lek.
og mange vil nok som meg ta turen til hovedstaden for å besøke lekebutikken som har åpnet på Steen og Strøm. Senteret var et yndet ml da jeg og mamma dro til Oslo for å oppleve hovedstaden da jeg var liten, og på den ene dukken min så sitter den dag i dag en kjøredress som jeg kjøpe for penger jeg hadde spart for å bruke i Oslo.

Petrus har stadig plane rom å ta toget til Oslo.
Neste gang vi tar turen så skal jeg ta han med til Steen og Strøm,
nettopp for å besøke leketøysgiganten.
Det er høstferie neste uke,
så kanskje vi tar turen da?

Petrine




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar