onsdag 4. september 2013

Hverdagslig strategi...



Det er valg i Norge i neste uke. 
Mediene er fylt med en salig blanding av fakta, synsing og sterke meninger. 
Jeg kjenner at jeg til enhver tid ikke orker å engasjere meg i hva som er rett eller galt med de ulike partiene. 
Jeg putter gjerne en lydbok i ørene når jeg synes at de driver skittkasting mot hverandre
eller så leter jeg etter en krim om jeg blir flau på andres vegne. 

Jeg skal velge,
jeg vet hva jeg står for
og jeg anbefaler folk å lese Laila sitt innlegg på bloggen Casa Didiriksen. 

Petrus fikk mange flotte gaver til bursdagen sin,
blant annet Ukulele og brannmannhjelm. 

Petrus har hatt bursdag, 
og det finnes et vell av muigheter med hensyn til å lage den vakker og inneha et tema. 
Petrus ville ha blå kaker og rosa prisnessekjole, 
og jeg har konstantert at jeg er en mor uten så mye som et lite konditorkromoson. 
Det ble muffins med blå melis 
og rosa prinsessekjole. 
Det viktigste var at Petrus hadde en fin dag, 
og han strålte fra han sto opp til han la seg: 
Å bli tre år er stor stas. 



Det er et nytt skoleår og jeg er kjempesliten etter hver arbeidsdag, 
så bloggingen er i tankene mine i ny og ne, 
men før jeg får satt meg etter familietid og planleging, 
så sovener jeg på sofaen. 
Jeg er kommer nok sterkere tilbake. 



Jeg har skrudd på alle strategier for å lage levelige og glade hverdager, 
nå når tiden og kreftene svinner ut i sand. 

Nyt høsten og de fortsatt lyse dagene 
og fyll gjerne på med valgflesk, fårikål eller andre ting som hører høsten til. 

Petrine 



3 kommentarer:

  1. Kjenner meg så godt igjen i det du sier om å sovne på sofaen :) og så bra at Petrus fikk kjolen han ønsket seg! Takk for lenke foressten, stormen har lagt seg og jeg tror jeg nå kan konsentrere meg om ekte lesere igjen:) lesere som også finner mine andre innlegg interessante. Fine høstdager til deg og så gleder jeg meg til neste innlegg, når det enn blir :)

    SvarSlett
  2. Grattis med treåringen! Det er hektiske dager nå ved skolestart, ja.

    SvarSlett
  3. Innom med en klem - og den tror jeg du kunne trenge. Å være sliten og sovne på sofaen...energiløs, ja, jeg kjenner meg igjen, for å si det sånn. Høsten har satt inn og det er en aktiv tid. Jeg håper det tar seg opp snart :) også du, gratulerer med gutten din. Vi har gutt på samme alder vi da ;) ønsker deg en nydelig helg - med eller uten valgflesk ;)klem

    SvarSlett