torsdag 26. september 2013

Du kjenner lusa igjen på gangen...



...men hvordan vet jeg at det er lus som vandrer avgårde? 
Går de taktfast sammen, 
som Garden gjør på 17. mai og på stevner
eller vimser de avgårde som Pippi Langstrømpe på jakt etter Skunk.
Fra den ene siden til den andre siden.. 
Eller elsker de rett og slett å leke gjemsel? 
Det funderer jeg over når Petrinemannen og jeg 
taktfast og samstemt grer oss gjennom 
Petrus sin frodige hårmanke. 
Vi jakter på slike små kryp som skal kjenne igjen på gangen, 
uten at jeg i det hele tatt vet hvordan de blodsugende krypene ser ut. 
Den store lusjakten er i gang...




Petrine :) 

1 kommentar:

  1. Å nei og nei - lusejakt er bare noe herk! I barnehagen vår går det også lus nå, men enn så lenge, ingen her hos oss. Puh! De er forresten HVITE og ekle....så da er det bare å frem med forstørrelsesglass og greier.
    Håper du har det bra? jeg er bare elendig på kommentarer for tiden, har for mye stress sånn ellers og blogg har blitt nedprioritert...men nå er jeg her ...litt...og sier hei til deg - og ønkser deg god helg. klem

    SvarSlett