søndag 8. september 2013

Lek mer med Playmo



Petrus har begynt å leke rollelek. Du vet den leken hvor du kan se at de leker ut ulike roller eller erfaringer i leken. Petrus drar på sjørøvertokt, på campingtur, bruker briobanen og drar gjerne på ferie med tråbil, traktor eller sykkel. Han kan dra en tur på jobb også. På fødseledagen hans i forrige uke fikk han påfyll av Playmobil. Det er leker jeg har tilbrakt mange timer med, da jeg lekte med barna i barnehager jeg har arbeidet. Det var fest når det kom på bordet, med alle sine detaljer og småplukk. Så undertegnede gleder seg over at Petrus også liker å leke med disse lekene.



Derfor var det fest her i forrige uke, da han både fikk påfyll av både Playmo og Briotog. Jeg er nemlig fan av at man kanskje ikke har en haug forskjellige leker, men at man har nok av det man leker mye med. Det er kjedlig å lage briotog om man går tom for skinner og leken blir mer allsidig med et godt utvalg av tilbehør til det leketøyet man bruker mest. 



Jeg satt gladelig sammen de flotte gavene Petrus fikk etter at han hadde sovnet på bursdagen sin, og nå er spisestuebordet en verden av små mennesker, riddere, sjørøvere i båter, borger, i biler og på campingtur. Så takknemligheten er stor over de flotte gavene han fikk.



Da Petrus fikk disse geniale lekene som man kan bruke til allsidig lek og som på ingen måte er datostemplet, så ble en prestentasjon av disse en selvfølge De har ubegrenset levetid, så fremt man finner frem til et system som hindrer de minste detaljene å forsvinne inn i støvsugeren. Så om du trenger tips til leketøy som passer for barn fra tre år og oppover i alder, så slår jeg et slag for playmo og briotog.
På lekmer.no finnes det playmobil og andre flotte leker om dere skulle ønske å handle inn til egne eller andres barn, ved å sitte hjemme i stua.



I et tidligere innlegg, da jeg lette etter prinsessekjole til Petrus, så var det på Lekmer.no jeg raskt og enkelt fikk handlet de varene jeg ønsket, - både kjole, piratutstyr og annet utstyr. Og om du tar en tur innom nettbutikken, så kan du finne klær og annet utstyr som barn og barnefamilier trenger.
Liker forøvrig butikkens navn, da jeg synes barn og voksne nettopp skal leke mer :)



Petrine :) 





3 kommentarer:

  1. Playmo er topp, men vi har egentlig ikke noe av det. her går det mer i duplo. Og Lego ikke minst.

    SvarSlett
  2. Ønsker deg en fin mandag og deilig ukesstart.
    Her starter jeg uken alene hjemme, fabelaktigmannen er utenbys - så det er bare meg og Nala hjemme, men vi kan kose oss for det :)

    takk for alltid så koselige kommentarer inne hos meg - du er bare unik!

    klem
    -Maia

    SvarSlett
  3. Dette innlegget må jeg vise gutta boys ;) Og jeg ersåenig! Heller et godt utstyrt duploarsenal enn førti ulike leketing.. ;)

    SvarSlett