onsdag 18. september 2013

zikk, zakk

via 

Som barn var jeg fasinert av rim, regler og dikt
og 
i dag så får været meg til å tenke på et av de diktene jeg lærte som barn.

En er en og to er to, 
vi hopper i vann vi triller i sand
Sikk, sakk 
vi drypper på tak
tikk, takk 
det regner i dag. 

Regn, regn, regn, regn. 
øsende regn, pøsende regn
regn, regn regn, regn
deilig og vått, 
deilig og rått 

En er en og to er to
vi hopper i vann 
vi triller i sand
sikk, sakk 
vi drypper på tak
tikk, takk 
det regner i dag 

via


EN glad onsdag ønskes deg og dine 

Petrine 

2 kommentarer:

  1. Dette var eit av mine favorittdikt som barn! Framleis deklamerer eg vers 2 til ungane når det regner (som i dag):)

    SvarSlett
  2. Åh, der dukket et barndomsminne plutselig opp! Høsten er en fin tid, jeg liker regnet. Her har det dryppet i en ukes tid, og ungenes regntøy har fått kjørt seg. Får prøve meg på reglen med dem i morgen! :-) Fin blogg du har!

    SvarSlett