torsdag 27. juni 2013

Petrus favorittleke



Petrus er en flott fyr, som er i full lek hele dagen. Akkurat nå er det ved basssenget på et familiesenter i syden. Det er vært første møte med denne type ferie, så jeg kommer tilbake til erfaringene våre. Akkurat nå har jeg tenkt til å presentere Petrus sin favorittleke for dere. 



Han har nemlg et fiskesett i plast, hvor fiskene som har en magnet i nesa kan flyte rundt i vannet. Vanligvis er de å finne i badekaret sammen med Petrus, men her i varmen så får de badet seg i barnebassenget. Petrus er utstyrt med en fiskestang, hvis sluken også er en magnet, dermed er muligheten for å få fisk ganske stor. 



Han elsker disse fiskelekene, og mange andre barn ble fasinert av de samme lekene i dag. 
Og der våknet kanskje urimelighetens mor opp i meg. Jeg synes nemlig at den lille gutten skal dele med lekene sine, samtidig som jeg vil at han skal spørre om lov om han skal låne av andre. For sannehten er jo at barn er opptatt i leken og de glemmer å spørre om det er greit at 50 prosent av fangsten i en liten periode flyter rundt for at de skal forsøke å fange de. For det er mange fisk i settet og det er mulig å fiske fisk for Petrus, selv om han låner bort noen av de rosa, blå, grønne eller oransje fiskene. Det ser jeg som en selvfølge at han gjør, likegjerne som har spør om å låne andre barns leker. 
Det er bare jeg som var opptatt av slik rundt bassenget, så det har fått meg til å tenke over om jeg er urimelig mot min lille pode???



Uansett, settet er et av de mest brukte lekene Petrus har. Anbefales til vannlek inne eller ute. 

Petrine :) 

5 kommentarer:

  1. Du er ikke urimelig i det hele tatt! Synes også dette er en selvfølge. Ha en nydelig ferie videre.

    SvarSlett
  2. Jeg er igrunn veldig enig:) Kan jeg spørre hvor du har kjøpt fiskestangen forresten? Så veldig artig ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har ikke hatt mindre enn tre sett...
      Det ene, som gikk i stykker ganske raskt var kjøpt på Tgr. Det andre ble kjøpt på Herrods, og det samme har de på Sten og Strøm. Det er holdbart og godt. Det som du ser på bildet har vi kjøpt her nede. Jeg søkte på nettet da det fra Thr røk, og på Amazon.com har de mange ulike sett. Men så var minsten så heldig at han fikk gave fra London

      Slett
  3. Da vi var på ferie var det stadig noen som lånte av lekene våre som lå på bassengkanten uten å spørre. Barna reagerte litt, men jeg forsikret dem om at de skulle jo bare låne, så vi fikk dem jo tilbake. Så lenge vi ikke bruke dem tenker jeg at det er greit at andre låner - særlig ting som er kjøpt der. Er ikke alltid greit å vite hvem som eier hva og få spurt om lov.

    Men da vi fant en dykkeleke på bunnen av bassenget (og ingen som dykket etter den) og lånte den litt kom en mor hoppende hopp fra solsenga og hentet den. Leken ble pent plassert ved siden av solsenga hennes. Selv ville jeg sagt at det var greit å lånt bare den kom tilbake etterpå. Men folk er forskjellige (og vi kjøpte våre egne dykkeleker dagen etter).

    Så ja, jeg vil jo helst at de skal spørre om lov til å låne, men forventer ikke det samme av andre. Vanskelig det der.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er vanskelug det der. Det har ordnet seg slik at poden spør om lov når vi vet om eieren og han låner ut det han selv ikke leker mef ..

      Slett