fredag 15. august 2014

Glimt fra sommeren vår



Vi startet ferien på Mallorca hvor det var tid og rom for bading 
Sommerferien 2014 er historie og etter par dager på jobben så er hverdagen tilbake. Rare greier, det å komme tilbake til jobb er akkurat som å møte gamle, gode venner, tiden i mellom telles ikke. Det vil si at med mange gode minner fra i sommer så har jeg skrudd ferien av og arbeidsåret på. Og det er jo helt greit. I dag kommer det noen glimt fra sommerferien vår som har vært allsidig og varm.


Vi startet sommerferien på Mallorca, hvor vi bodde i Cala Bona. Vi likte oss der fordi det var stille og rolig, fordi det var lettvint å gå eller å sykle langs promenaden og fordi det var lagt tilrette for barnefamilier.


Vi tok en tur til Palma i regi av reiseselskapet. Det er vel det eneste jeg ikke var fornøyd med på turen. Vi meldte oss på en shopping tur, noe som i kjøring i øpet av dagen tok 5 timer på 2 X 50 kilometer. Det eneste vi kke fkk tid til den dagen var shopping, men vi fikk spist verdens beste Seranoskinke og den beste italienske isen. Neste gang jeg skal til Palma, så skal jeg se til at jeg reiser med et kjøretøy som ikke skal innom trehudre og tredveredve hoteller før de setter kursen til destinasjonen. Det betyr nemlig at du skal innom de samme hotellene på vei tilbake.
Men det vi rakk å oppleve av Palma var hyggelig nok til at jeg vil tilbake :)


Sydenvarmen fortsatte da vi kom hjem, og vi brukte stranden der vi bor for alt det var verdt de dagene før vi satte kursen mot fjellet. Det var nok den delen av ferien hvor jeg slappet aller mest av. Det var der jeg kjente fullstendig ro og hvor jeg tenkte at her burde jeg holde til litt oftere, og da gjerne over tid. Det var så godt å bevege seg rundt i naturen, være sammen eller bare være.
Temperaturen i vannet var deilig og for de som jaktet med snøre og sluk ble det fangst.


Byen vår er sentral i 200 års jubileet for grunnloven. Mossekonvesjonen er en våpenhvileavtale med svenskene som reddet den norske grunnloven. Datoen for undertegnelsen var 14. august og i den forbindelse så er det byfest: Den startet på lørdag med kake, Mosssehistorie på scene og i bygatene, klovn, Ridder og Prinsesseskole. I dag var Kronprinsparet på besøk, men det celebre besøket fikk jeg ikke beskue, da jobben kalte. Og for de som bor i nærheten. Det skjer mye i Moss også de neste dagene. Velkommen!




Vi har vært mange, menge, mange ganger på stranda der vi bor, både for å sole oss, slenge oss i tauet og for å ta et lengre eller kortere bad. Denne sommeren har vi badet, badet, badet og mellom de mindre avkjølende badene så har vi fylt på med andre opplevelser. Vi har kost oss.



Petirne 

1 kommentar:

  1. Høres ut som en veldig fin sommmer med turer både lokalt og utenlands. Jeg liker også godt det lokale og synes det ofte blir undervurdert.

    Du har en fin sommer i ryggen nå som skolehverdagen starter. Det er fint!

    SvarSlett