søndag 7. desember 2014

De gamledagse foreldrene ...


"De er litt gamledagse foreldre", hørte jeg du sa.
Jeg forsto ikke hva du mente,
så jeg måtte spørre om hvem som var gamledagse
Hun svarte, jo det er de som :

- tar barna med på skitur en ettermiddag i stedet for å se barne - tv


- de går tur


- de har ettermiddagen hjemme i stedet for å fylle den med aktiviteter andre steder




- de sverger til ulltøy i stedet for fleece


- de holder på leggetider ( Check)

- de har middag til samme tid hver eneste dag.

- de får lørsdagsgodt og ikke noe daglig (Check)

- det forventes at barna hjelper til ut fra alder.


- foreldrene kjøper ikke nissekostyme eller kostyme til karneval,
de lager eller setter sammen noe selv.




OPPS!!!!
Vi er i kategorien gamledagse !!!!!




Så nå har jeg kjøpt nissetøfler til Petrus sin nissefest,
for helt eldgammel er jeg vel ikke :)

Bildet er av en tilfeldig tøffel jeg fant her, for hans ligger i kalenderen :)


Kanskje flere enn meg som føler seg gammeldags? 

Petrine :) 

3 kommentarer:

  1. Tror de fleste av oss er litt gammeldagse om det der er kriteriende..

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he det tenkte jeg også, derfor innlegget. Men, det ble sagt i fult alvor :)

      Slett
  2. Enig med Laila, da er nok majoriteten gammeldagse, tror jeg! :) Jeg tror vi kan krysse av "check" på de aller fleste :) For ikke å snakke om hvor kjipe vi er på gaver, året rundt..

    SvarSlett