onsdag 4. juni 2014

Det finnes mange løsninger





Noen ganger så synes jeg det er greit at vi, Petrus og jeg, kommer til en felles løsning. 
Noen ganger så er det greit at Petrus bestemmer. 
Noen ganer så synes jeg det er greit med et avslag og en forklaring 
og andre ganger så er det "Ja," eller "Nei" til svar. 
Det får være godt nok! 

Godt nok
for Petrus,
for meg 
og 
for alle de som mener at det bare finnes en måte å løse situasjoner på. 

Kanskje er det slik?
- men ikke i vårt liv

Møter dere barn og voksne ens fra dag til dag?

Petrine 


2 kommentarer:

  1. Det er sånn det er. Noen ganger. Ikke alltid likt. For dager og situasjoner og livet har nyanser, og jeg er ikke den samme til en hver tid, ei heller ungene.. :) En gjør så godt en kan, ikke sant? :)

    SvarSlett
  2. Hehe, det var tema i mitt innlegg forrige dagen. At noen ganger er det greit å bare ta det mamma sier for god fisk, uten argumenter imot. Noen ting bestemmer jeg. Andre ting lar jeg gutta bestemme. Sånn er det

    SvarSlett