onsdag 11. juli 2012

Nå er det nok

I dag skjer det.
Det som vi har snakket om det siste året.
Det fordi alt ikke passer inn
etter at Petrus kom til verden.




Det som ikke passer inn er en sofa.
Det er på ingen måte er mulig å vaske trekket på.
Ikke vet jeg hvem som har kreert en slik upraktisk sak 
og ikke vet jeg hvor min praktiske side var da denne ble anskaffet. 
Det spiller forøvrig ingen rolle nå, 
for ut skal den... 


I dag går sofaen i søpla,
eller den er vel litt stor for det.
Men seriøst så blir den kastet ut av heimen.
Det uten at vi har skaffet en ny.



Heldigvis så er det sommer,
og vaskbare utemøbler har vi nok av.
Så da får vi stole på sola,
eller så får vi somle oss ut for å kjøpe en ny.
Den vi har forsvinner,
åkke som....

Sofa på paller, fra boligpluss.



Alt til sin tid,
sier jeg bare..
Sofaens tid er forbi!
Ja, jeg er en med i forbrukersamfunnet Bruk og kast !


Petrine :) 


1 kommentar:

  1. Skinnsofa må skjønne. Tåler bikkjer og mannfolk og det meste :)

    SvarSlett