lørdag 1. september 2012

Burdagsbarnet



Jeg hadde gitt opp håpet,
hadde sørget i år over et stort uoppfylt ønske,
hadde grått mange tårer over å miste
og fylte dagene mine meningsfult og glade med
andre aktiviteter enn å være mamma.




Lille julaften for snart tre år siden
konstanterte jeg at jeg var gravid igjen.
Tidenes julegave kom til verden 1. september.
Det etter et relativt friskt svangerskap
og en fødsel som kunne arrestere en del sykehusansatte.
Det er en annen historie
Starten ble litt brokete for Petrus og mammaen.
Det gikk jo bra etter hvert,
og Petrus har vært en glede hver eneste dag.



Ikke greit å vite hvordan man skal spise kake, når man ikke
har forsøkt det før. Her på ett års dagen :) 


He,he jeg var redd jeg ikke skulle få en nysjerrig gutt,
og han er til tider litt vel "rask - nysgjerrig".
En eldre førstegangsmor som meg
rekker ikke å avverge alle episoder
som oppstår på grunn av utforskertrangen.
For eksempel da han puttet bestefars
fjernkontroll i vannglasset.
Den fikk i alle fall vasket seg.
Det fikk også fiskene da han
puttet et såpestykke i akvariet...
stakkars fiskene ... 





Gutten vår vokser, 
han har begynt å være glad i barnehagen,
 han vet hva han liker og ikke liker, 
hva han vil og ikke vil 
og hva han best liker å leke med.
Han er nemlig god til å leke... 
Han er to år med all den glede, kraft og styrke 
den alderen innebærer .. 
Og det er vi glad for. 



I dag feirer vi 2 år med den flotte gutten vår,
noe jeg er særdeles takknemlig over :)






"Hurra for deg som fyller ditt år, 
ja, deg vil vi gratulere! 
Alle i ring omkring deg vi står 
og si meg hva vil du mere.
Bukke, nikke, neie, snu deg omkring, 
danse for deg med hopp og sprett og spring, 
ønske deg av alle gode ting, 
ja deg vil vi gratulere ... "




Petrine :)





15 kommentarer:

  1. Hipp Hipp Hurra!!!! Vi kommer innom en tur i ettermiddag :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen til Petrus :-)

    SvarSlett
  3. Ble litt rørt jeg. Mulig det har noe med alle hormoner å gjøre.. Hehe. Kos dere masse! Gratulerer så masse med bursdagsbarnet!

    SvarSlett
  4. Hei:) så fin bursdagsgutt:)blir rørt jeg og:) ha en kjempefin dag:) Kine:)

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye allesammen. En nydelig historie og en utrolig flott bursdagsgutt.

    Bursdagsklem fra Hege :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med den flotte gutten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelige gratulasjoner. Pjokken har lekt, kost seg og inntatt en års dose av sukker og kake. Han sovnet fornøyd og sliten

      Slett
  7. Gratulerer så masse med dagen til fineste to-åringen,
    og en god klem til mamman hans:)

    SvarSlett
  8. Gratulerer så mye med dagen til en nydelig og sjarmerende toåring og mamman hans:)

    Fortsatt fin helg til deg!
    - AC

    SvarSlett
  9. Hipp hurra for søteste prinsen! Rørende det du forteller, jeg har også hatt en i overkant brokete vei for å bli mor og begge mine er kommet mot alle odds, kan det se ut som. Siste gangen ble jeg "gitt opp" av kanskje Norges fremste fruktbarhetslege. Men det var jo ett gullegg igjen likevel som ble lillebror. I tillegg kunne også fødselen gått galt begge ganger, av ulike årsaker. Så blir man vel ekstra takknemlig da, for disse miraklene. Fiin søndag til deg og dine! Klemmer

    SvarSlett
  10. Hei min aller fineste fine :)

    Først må jeg takke deg for alle de fine, gode og herlige kommentarer inne hos meg - du er fabelaktig!

    Når jeg først startet og blogge tenkte jeg at jeg skulle være flinke og besøke alle som besøkte meg hver dag, det gikk finfint så lenge jeg hadde 5 lesere, men nå... nå har jeg ikke sjangs. Vit at jeg gjerne skulle kommentert oftere, men tiden strekker dessverre ikke til.

    Hurra for den fineste gutten! Han er høyt skattet!

    Happy søndag til deg,
    her blir det taco, armkrok og strikking :)

    -Maia

    SvarSlett
  11. Hurra for fineste vakringen din, han er jo så skjønn!!:))
    Ikke en lett vei dere har gått... skal være ganske så tøff for å holde ut innimellom.

    Resultatet er gull, han er en flott toåring med alt det innebærer:)
    Gratulerer!

    Ps, safta blei litt sur, men kjekt med sukker i skapet;))

    SvarSlett
  12. Så skjønn han er!! Gratulerer med dagen som var til ham!!
    Disse sjamtrollene våres er verdens beste gave gitt oss. Rørende historie!

    Ønsker deg ei god ny uke
    Klem Tonje

    SvarSlett
  13. Så nydelig han er! Gratulerer med dagen som var :)
    Han var bare helt skjønn!

    klem

    Ps. fant ut hvorfor vi ikke kunne legge hverandre til som venner her på bloggen. Vi blogger på to forskjellige blogg sider, så det gikk ikke :(

    SvarSlett
  14. Gratulerer med lillegutten!!!!!!! De er jo noen små mirakel disse barna:)

    SvarSlett