søndag 20. januar 2013

Dagens fem S-er : Søndag, sol, snø, ski og strikketøy



I dag har vi vært ute i snøen. 
Det bugner ikke av det. for å si det sånn, 
men det er nok til at en på to år skal få seg lekt seg i den. 
Vi startet med å ake, 
helt til en dame ble redd for at snøen skulle bli utslitt på fellesområdet, 
og sendte oss en kilometer avgårde for å prøve akebrettet der. 
Jeg blir skikkelig imponert over enkelte mennesekrs valg. 
Man flytter til et sted hvor det er tett i tett med mennesker 
og så er man mer bekymret for at snøen skal slites vekk 
enn å kunne glede seg over barnlig fryd .
Sukk.. 


Vi gikk da bare hjem etter annet vinterutstyr. 
(men kommer tilbake om snøen holder ). 
Petrus fikk prøve skiene sine. 
Han gikk, gikk, gikk og gikk. 
Han var så stolt 
og han strålte der han travet avgårde. 
Mestringsfølelsen steg nok, 
for han sa: 
"Jeg sikkeli fink!"


Vel hjemme etter en god lekeøkt ute, 
så varmet jeg meg foran peisen med et strikketøy. 
Det skal bli en jakke til Petrus. 
Hnn er nemlig veldig stolt hver gang han får på seg jakke, 
kontra genser. 
For meg spiller det jo ingen rolle om det er jakke eller genser, 
bare det er godt og varmt. 
Denne gangen blir det en liten okergul fargeklatt 
som skal bli ferdig ved en anledning. 
Snart, tenker jeg. 



Har dere hatt en god søndag ? 

Petrine 
<3





5 kommentarer:

  1. Vi har vært i kirka og på søndagsskole i dag. Mine tre utgjorde 75 % av deltagerne så jeg føler at jeg har gjort mitt :) Yme brant seg på en ovn og sover nå, Eir og Isa har fått besøk av venner..
    Hun dama burde forøvrig fått en skjennepreken! Slite bort snøen? Hørt sånt tull.

    SvarSlett
  2. Hahaha, ikke slite bort snøen:D:D:D Det må være tidenes teiteste uttalelse;D

    Vi har laget vaffelrøre, og nå lager Alexander og pappa vafler - gleder meg til deilig kvelds!
    Håper uka som kommer blir fin hos dere, og kanskje det blir mer snø slik at den stakkars dama ikke må bekymre seg mer;)
    Varm klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  3. Så deilig ut med en søndag med alle de s`ene.. selv om jeg personlig ikke liker strikking så godt :) Men ski er deilig!

    SvarSlett
  4. Deilig med en sånn søndag!

    Herlig tirsdag til deg, her skinner solen og humøret er på topp - kan man ønske seg mer?!
    klem
    -Maia

    SvarSlett
  5. Deilig søndag, men jeg tenker det var et skår i gleden å møte på en sånn uforstandig dame!
    Fortsatt god uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett